Ukraina nuk është gati për anëtarësimin në Bashkimin Europian dhe as BE-ja për të

schedule10:35 - 17 Maj, 2022

schedule 10:35 - 17 Maj, 2022

Politico.eu

Përktheu: Sonila Backa-abcnews.al

Komisioni Europian po diskuton ofertën urgjente të Ukrainës për t’u anëtarësuar nëBashkimin Europian. Ndërsa në nivelin emocional reagimi i bllokut ndaj aplikimit ka qenë i ngrohtë Këshilli Europian duhet të lërë mënjanë dhembshurinë.

Kur bëhet fjalë për të ardhmen e zgjerimit, liderët duhet të jenë të qartë dhe vetëkritikë, pasi opinioni duhet të përsërisë se cilat janë procedurat zyrtare të anëtarësimit në BE dhe pse janë të nevojshme.

Aplikimi surprizë nga Ukraina, Gjeorgjia dhe Moldavia është mundësia e duhur për të “eleminuar” përfundimisht pretendimin se BE do të anëtarësojë vende të reja, kur ato pretendojnë se janë gati – një trillim që ka penguar zhvillimet pozitive në Ballkanin Perëndimor për vite me radhë.

Thelbi kryesor i opinionit të Komisionit do të jetë mbi papërshtatshmërinë e Ukrainës për t’u shpallur vend aderues sipas rregullave aktuale. Edhe para pushtimit rus, Ukraina ishte një vend shumë i varfër, PBB-ja e saj për frymë ishte nën gjysmën e asaj të Bullgarisë, raporton abcnews.al.

Që nga marrëveshja e saj e asocimit me BE-në e vitit 2014, përparimi ka qenë i ngadaltë, me integrimin e vendit në tregun e përbashkët të bllokuar, sepse nuk arriti të përmbushte normat e qeverisjes së BE-së.

Fakti është se Ukrainës thjesht i mungon kapaciteti për të përballuar barrën e anëtarësimit në BE.

Dhe sipas mendimit të tij, Komisionit do t’i duhet të paralajmërojë se megjithëse Kievi ka të drejtë të aplikojë për anëtarësim, në praktikë, do të duhet të paktën një dekadë e mundimshme për përfundimin e proçesit.

Një pjesë tjetër e enigmës së zgjerimit është aftësia e vetë BE-së për të tërhequr anëtarët e rinj. Askush që e di se si funksionojnë institucionet e Brukselit – pra, pa një qeveri të fortë nuk mund të jetë i sigurt se BE-ja është e përshtatshme për të përvetësuar problemin kombëtar të Ukrainës.

Vetëm shikoni se si BE-ja tashmë po lufton për t’u përballur me anëtarët e saj ekzistues kur ata sfidojnë sundimin e ligjit dhe refuzojnë balancën e të drejtave dhe detyrimeve të nënkuptuara në paktin kuazi-federal. Dhe megjithëse rizgjedhja e presidentit francez Emmanuel Macron do të thotë se reforma e traktatit të BE-së është sërish në agjendë, edhe ky do të jetë një proces i gjatë dhe delikat – jo një zgjidhje e shpejtë për Ukrainën.

Padyshim që premtimi për anëtarësimin eventual në BE do të ishte i vlefshëm për presidentin ukrainas Volodymyr Zelensky, por gjëja e fundit që ai ka nevojë tani është të humbasë në rrjedhën e acquis Communautaire, legjislacionin e akumuluar, aktet ligjore dhe vendimet gjyqësore që përbëjnë trupin e ligjit të BE, raporton abcnews.al.

Pas përfundimit të konfliktit, Ukraina do t’i duhet të menaxhojë nacionalizmin e kombinuar me padurimin e madh për integrimin europian.

Shpresat nga Brukseli nuk janë një bazë e mirë për rimëkëmbjen e Ukrainës. Në vend të kësaj, BE-ja do të bënte më mirë t’i ofronte Kievit diçka që sjell përfitime reale politike që mund të realizohen menjëherë.

Në këtë drejtim, futja e një kategorie të re të anëtarësimit do të zgjeronte instrumentet në dispozicion të BE-së, duke ndihmuar në mbajtjen e përgjegjësive të saj në rritje në fqinjësinë më të gjerë europiane.

Vendet anëtare anëtare duhet të pritet të respektojnë vlerat mbi të cilat është themeluar BE-ja ( neni 2 ), si dhe qëndrimin e saj në çështjet ndërkombëtare ( neni 21 ), dhe ata do të angazhohen për zhvillimin e një partneriteti të privilegjuar me unionin ( neni 8 ).

Megjithatë, ata nuk do të ishin të detyruar të nënshkruanin synimet e bashkimit politik, ekonomik dhe monetar. Për Ukrainën, anëtarësimi do të ishte një përmirësim i marrëveshjes së saj aktuale të asocimit, duke përfshirë lidhje më të forta funksionale midis Kievit dhe institucioneve ekzekutive, legjislative dhe gjyqësore të BE-së.

Ai duhet të përfshijë gjithashtu pjesëmarrjen në votat e shumicës së Këshillit për çdo rregullore të tregut të vetëm që zbatohet për statusin e filialit të tij. Më e rëndësishmja, në bazë të një opinioni të favorshëm dhe imagjinativ të Komisionit, Ukraina mund të marrë shumë shpejt një traktat anëtarësimi.

Dhe koncepti i anëtarësimit më pas do të kodifikohej dhe do të instalohej në traktatet e BE-së.

Për Ukrainën, ky anëtarësim i pjesshëm do të shihej si një mënyrë për anëtarësimin e plotë. Për vendet e tjera të treta, veçanërisht Mbretëria e Bashkuar, anëtarësimi i pjesshëm mund të jetë potencialisht një mënyrë për anëtarësimin e plotë.

Pastaj është çështja e sigurisë. Ne e dimë se Ukraina nuk do të anëtarësohet në NATO dhe një aplikim për anëtarësim në BE nuk garanton sigurinë ushtarake.

Si i tillë, anëtarësimi i BE-së do të duhet gjithashtu të mbështetet nga një ftesë për të marrë pjesë në një Këshill të ri të Sigurimit Europian – një organ ndërqeveritar në kulmin e arkitekturës së sigurisë perëndimore që del nga kriza.

Ky këshill sigurie mund të kapërcejë ndarjen historike midis dy organizatave me bazë në Bruksel të BE-së dhe NATO-s, duke ndihmuar të parën të veprojë ushtarakisht dhe të dytën të mendojë strategjikisht dhe përparësia e tij kryesore do të ishte t’i siguronte Ukrainës mbrojtje të sigurt kundër çdo agresioni të mëtejshëm rus.

Ne e dimë se anëtarësimi i plotë i Ukrainës në BE nuk do të ndihmojë në zgjidhjen e gjendjes së saj aktuale. Megjithatë, duke vepruar me shpejtësi këtë qershor, liderët e Europës, të mbështetur nga Shtetet e Bashkuara, më në fund kanë një mundësi për të forcuar kushtetutën e Bashkimit Europian, për të rigjallëruar NATO-n dhe për të rindërtuar Ukrainën, të gjitha me një lëvizje.

/abcnews.al