Me siguri, a keni dëgjuar ndonjëherë që ngrënia e karrotave na ndihmon të shohim në errësirë, një besytni që është shumë e njohur, veçanërisht në Mbretërinë e Bashkuar. Sidoqoftë, e vërteta është se nëse e keni menduar ndonjëherë, duhet ta dini se jeni mashtruar nga të thënat e viteve 1940.
Në fakt, sipas një tregimi historik, arsyeja pse Forca Ajrore Mbretërore ishte kaq e suksesshme në prishjen e forcës ajrore gjermane, ose sulmet natën të Luftwaffe, ishte për shkak se pilotët e tij po hanin shumë karrota, kështu që spiunët e Hitlerit bënë nuk duhet të shqetësohen për përparimet britanike në teknologjinë e radarëve. Ishte pra, një fushatë reklamuese për të larguar vëmendjen nga gjermanët.
Sidoqoftë, as kjo nuk është plotësisht e vërtetë. Në fakt, qëllimi për ta bërë karotën të besonte se mund t’u jepte ushtarëve vizion gjatë natës ishte përkundrazi, mashtrimi i vetë qytetarëve. Pas rënies së Francës në 1940, britanikët ishin vetëm dhe të izoluar nga perandoria e tyre nga nëndetëset gjermane.
Mbajtja e ushtarëve të tij të ushqyer mirë në frontin e shtëpisë ishte kritike për të mbështetur luftën. Por importet e ushqimit ishin duke u bërë gjithnjë e më të vështira për t’u arritur për vendin ishullor. Sidoqoftë, nëse ka një gjë që klima britanike i ka borxhe për kultivim të mirë: karrota.
Por kishte një problem: konsumatori britanik nuk ishte shumë i interesuar për këtë perime. Në fakt, ajo konsiderohej një perime e të varfërve dhe për këtë arsye, ata kurrë nuk ishin shumë të popullarizuar para Luftës së Dytë Botërore. Sidoqoftë, prodhimi britanik i karrotës në kohën e luftës u rrit me gati 300%.
Kështu, qeveria u gjend në situatën e rritjes së ushqimit shumë të nevojshëm, i cili rrezikonte të harxhohej kot nëse nuk do të ndryshonte qëndrimet dhe preferencat e popullsisë. Pra, karrotat e promovuara, të cilat duke u kultivuar në vetë vendin, nuk rrezikonin të vidheshin ose sulmoheshin nga ndonjë nga nëndetëset e armikut.
Përgjigja ishte t’i thuash publikut një gënjeshtër të bardhë. Kështu, posterat u postuan për të promovuar vetitë e pretenduara të vizionit të natës të karrotës, duke i lidhur ato me suksesin e Forcave Ajrore Mbretërore. Në realitet, këta pilotë ishin kaq efektivë në misionet e natës për shkak të pajisjeve radare të avionit të tyre, shkruan abcnews.al
Sidoqoftë, ashtu si me gënjeshtrat më bindëse, kishte një farë të vërtete në këtë fushatë reklamash. Së pari, karrota kanë nivele të larta të beta-carotene dhe lutein, antioksidantë që përdor trupit për të bërë vitaminë A.
Pikërisht, kjo vitaminë ndihmon syrin të shndërrojë dritën në një sinjal që mund të dërgohet në tru për përpunimin e imazhit, veçanërisht në situata me dritë të ulët. Kjo do të thotë që karrotat mund të ndihmojnë në përmirësimin e shikimit për dikë që ka mungesë të vitaminës A, por jo për të arritur një vizion më të mirë të njerëzve që tashmë kanë nivele të përshtatshme të kësaj vitamine.
Së dyti, shkencëtarët britanikë kryen eksperimente për të parë nëse karrotat mund të përmirësonin vizionin e pilotëve, por pa zbuluar ndonjë gjë të rëndësishme. Siç kemi shpjeguar më parë, ishte teknologjia e radarëve në bord në avionët luftarakë që u dha atyre avantazh, jo dietën e aviatorit dhe nuk ka gjasa që propagandistët britanikë të besonin vërtet se fushata e tyre mund të shpërqendronte komandën e lartë gjermane.
Për më tepër, në 1941, një avion britanik, me këtë pajisje radari, bëri një ulje emergjente në Francë dhe gjermanët shpëtuan mbetjet, duke zbuluar teknologjinë, kështu që ata zhvilluan një sistem të ngjashëm. Prandaj, fushata reklamuese kishte më shumë synim vetë britanikët sesa vetë gjermanët./abcnews.al