Historia e ndërtimit të Rrugës së Kombit

schedule16:36 - 2 Prill, 2018

schedule 16:36 - 2 Prill, 2018

Rruga e Kombit ka nisur të ndërtohet në vitin 2007. ABC News ka përgatitur një përmbledhje kronologjike nga dita kur është bërë shpërthimi i parë simbolik, që shënoi nisjen e punimeve e deri në protestën e fundit ku u dogjën sportelet për pagesën e tarifës së vendosur nga qeveria.

Ky shpërthim simbolik shënoi nisjen e punimeve për projektin më të madh infrastrukturor të ndërmarrë ndonjëherë në Shqipëri, autostradën Rrëshen-Kalimash pjesë integrale, që nis nga Porti i Durrësit e vijon drejt kufirit me Kosovën për të vazhduar deri në Prishtinë.

Propozimi i parë për këtë rrugë është bërë në vitin 1996 nga Presidenti i asaj kohe, Sali Berisha.

Në vitin 1999, propozimi u përsërit nga ish-kryeministri Pandeli Majko, i cili vendosi edhe një taksë mbi çdo shërbim e mall në Shqipëri, që u njoh gjerësisht si taksa Majko.

Taksa u mblodh për disa vite me rradhë, duke futur në arkën e shtetit mbi 250 milionë dollarë, por që nuk u përdorën për atë që u mblodhën.

Në korrik të vitit 2006, qeveria Berisha shpall një tender të hapur ndërkombëtar me konsulencë të Bankës Botërore.

Nga katër kompanitë pjesëmarrëse fiton oferta më e mirë, ajo e Bechtel Enka, një bashkim kompanish turko-amerikane.

Opozita e asaj kohe, jo pak herë shprehu dyshimet në lidhjet me ndërtimi e kësaj vepre të infrastrukturës.

Në linjë të kundërt me ta qëndronte Pandeli Majko.

I pari nga radhët e opozitës, që e vizitoi ishte kryetari i Lëvizjes Socialiste për Integrim, Ilir Meta.

Gjatësia e rrugës llogaritet në 170 kilometra. Me ndërtimin e kësaj autostrade, koha e udhëtimit u reduktua nga 6 orë në 2 orë e gjysmë, me një shpejtësi qarkullimi nga 80–130 km/h.

Në Tetor të vitit 2010 u hap galeria veriore e tunelit të Kalimashit, duke shënuar në këtë mënyrë, përfundimin e autostradës Durrës-Kukës-Morinë.

Kostoja fillestare e autostradës me katër korsi u përllogarit në rreth 600 milionë euro, por më pas ajo i kaloi  1 miliard eurot.

Ndërtimi i autostradës ndikoi në:

-Shtatëfishimin e shkëmbimeve tregtare midis dy vendeve që nga viti 2006;

-Turistët nga Kosova janë pesëfishuar në krahasim me vitin 2006;

-Në vit hyjnë 1.5-1.8 milionë shtetas nga Kosova

-Në periudhën Qershor-Gusht 2016, kur është kulmi i sezonit, hyrjet e shtetasve nga Kosova arritën në një rekord historik prej rreth 1.3 milionë;

Opozita socialiste hodhi në tryezën mediatike fillimisht e më pas në atë të prokurorisë akuzat se ish-ministri i Transporteve kishte abuzuar me fondet e Rrugës së Kombit.

Pas një kalvari të gjatë hetimesh dhe seancash gjyqësore, çështja u mbyll.

Vitet e mëvonshme do të sillnin degradimin e rrugës. Shkarjet, çarje të asfaltit, vjedhje të trafikndarësve bënë që rruga e Kombit të mos kishte pamjen e saj të parë.

Këto bënë që të disktutohej dhënia me koncension për mirëmbajtjen e rrugës.

Përsëri iniciohet nga ish-kryeministri Berisha, i cili në fund vendos t’i thotë jo.

Argumentimin e vendimit të tij e jep edhe sot. Por për qeverinë Rama, dy nuk ka zgjidhje tjetër përveç dhënies me koncension.

Të parët që shprehën kundërshtimin ishin drejtuesit e kamionëve të Kosovës ditën që nisi testimi i tarifimit pas ngritjes së sporteleve.

Më i ashpër ishte reagimi i banorëve të Veriut. Protesta e tyre përfundoi me djegien e sporteleve. Për këtë u ndaluan 23 persona.

Kryeministri Edi Rama vendosi të sqarojë të gjithë shqiptarët se tarifa nuk do të hiqet.

Lehtësim do të ketë vetëm për banorët që janë dhe përdorusit e shpeshtë të rrugës.

Pas djegies së sporteleve, një tjetër pikë pritet të ndërtohet, sipas kreut të qeverisë. Këtë herë me paratë e taksapaguesëve shqiptarë./abcnews.al