Nga Ralph Schoellhammer, Unherd
Oscar Wilde thuhet se e ka përkufizuar një cinik si një person që “di çmimin e gjithçkaje dhe vlerën e asgjëje”.
Ndërsa ne nuk mund të jemi të sigurt për pozicionin e Wilde në tregjet globale të energjisë, politikëbërja bashkëkohore në sektorin e energjisë sugjeron që përkufizimi i tij do të përshtatet edhe në këtë rast.
Arabia Saudite sapo ka njoftuar synimin e saj për të vazhduar uljen e saj prej një milion fuçie në ditë deri në fund të vitit, e cila përbën rreth 1% të përdorimit ditor të naftës globale.
Standardi ndërkombëtar i naftës bruto Brent, megjithatë, është rritur rreth 20% këtë muaj, duke treguar se sa joelastike është kërkesa për naftë, raporton abcnews.al.
Nëse energjia është e vetmja monedhë e vërtetë globale, sepse asgjë nuk mund të bëhet pa të, atëherë nafta është monedha kryesore.
Një gjë është çmimi i naftës, dhe një gjë tjetër është vlera. Një fuçi përmban të njëjtën sasi energjie si 25,000 orë punë njerëzore ose 12.5 vjet punë fizike nga një qenie mesatare njerëzore.
Në një mënyrë apo në një tjetër, çdo ditë hasim produkte me bazë vaji. Ne nuk përdorim bruto në formën e tij të papërpunuar, por në vend të kësaj në një mori gjërash që mund të bëhen prej tij.
Mbi 6000 produkte të ndryshme bazohen në këtë lëndë djegëse unike fosile dhe nëse çmimi i naftës së papërpunuar rritet, do të rritet edhe çmimi i gjithçkaje që na nevojitet.
Çmimet e ushqimeve, për shembull, pritet të rriten gjatë muajve të ardhshëm pasi çmimi i naftës rritet më shpejt edhe se ai i naftës. Nafta, megjithatë, është lubrifikuesi që mban bujqësinë e mekanizuar dhe zinxhirët e furnizimit në punë: nëse furnizimi ngushtohet, çmimet më të larta do të prekin konsumatorët.
Pra ajo që ne paguajmë për ushqim lidhet drejtpërdrejt me tregun global të naftës. Kur politikanët perëndimorë si Justin Trudeau u bëjnë thirrje zinxhirëve të ushqimeve për të ulur çmimet, kjo pasqyron qartë mungesën e të kuptuarit të tyre se si funksionon ekonomia moderne e bazuar në naftë, raporton abcnews.al.
Si fermerët ashtu edhe kompanitë e transportit duhet të paguajnë më shumë për karburantin e tyre, një pasojë e drejtpërdrejtë e politikave perëndimore të cilat vazhdojnë të pretendojnë se nafta mund të zëvendësohet lehtësisht me mjete të tjera.
Për dekada me radhë politikanët perëndimorë kanë refuzuar të bëjnë investime në kapacitetet përpunuese, duke çuar në rritjen e çmimeve, si nafta.
Nëse dikush pret që burimet e rinovueshme të na shpëtojnë, atëherë është koha të mendojmë përsëri, industria e energjisë së erës është në prag të kolapsit, ndërsa makina me energji diellore dhe elektrike po hasin gjithashtu probleme.
Siç rezulton, edhe burimet e rinovueshme kanë nevojë për naftë, për çdo gjë, nga lubrifikantët në turbinat e erës dhe plastika në automjetet elektrike, deri te sasitë masive të naftës që nevojiten në industrinë e minierave për të kënaqur urinë e sektorit të burimeve të rinovueshme për minerale dhe elementë tokësorë të rrallë.
Vitet e ardhshme me shumë gjasa do të tregojnë se ne jemi ende larg kërkesës ose ofertës kulmore për naftë. Cilido qoftë çmimi i burimit, vlera e tij për qytetërimin modern do të jetë pothuajse e pazëvendësueshme.
/abcnews.al