AI po trajnohet për të qenë mësuesi i së ardhmes

schedule15:39 - 8 Korrik, 2023

schedule 15:39 - 8 Korrik, 2023

Zhvillimet e fundit në fushën e inteligjencës artificiale (AI) ka të ngjarë të shënojnë fillimin e fundit të klasës tradicionale, parashikon një nga ekspertët kryesorë në këtë fushë.

Stuart Russell, një profesor britanik i shkencave kompjuterike në Universitetin e Kalifornisë, Berkeley, tha se tutorët e personalizuar të bazuar në modelin ChatGPT kanë potencialin për të pasuruar arsimin dhe për të zgjeruar aksesin në të duke sjellë mësimdhënie të personalizuar në çdo familje në botë duke përdorur një smartphone.

“Arsimi është përfitimi më i madh që mund të kërkojmë në vitet e ardhshme”, tha Russell përpara se të fliste në konferencën globale të AI for Good të organizuar në Gjenevë nga OKB. “Ne duhet të jemi në gjendje që brenda disa viteve të ardhshme, ndoshta para fundit të dekadës, të sjellim arsim të cilësisë së lartë për çdo fëmijë në këtë planet”. Megjithatë, ai paralajmëron se shfrytëzimi i një teknologjie kaq të fuqishme për qëllime arsimore përfshin edhe rreziqe, si ai i “shpëlarjes së trurit”. Russell citoi prova nga studimet njerëzore që tregojnë se mësimi i individualizuar mund të jetë tre deri në katër herë më efektiv se mësimi në klasë, duke i lejuar fëmijët të shfrytëzojnë imagjinatën.

Aplikacionet kërkimore

OpenAI, kompania që qëndron pas ChatGPT, tashmë po hulumton aplikacionet edukative celulare dhe në mars njoftoi se po bashkëpunonte me një OJQ arsimore, Khan Academy, për të kontrolluar një mësues virtual. Kjo perspektivë mund të shkaktojë një “frikë legjitime” midis arsimtarëve se “më pak mësues do të punësohen në të ardhmen – ndoshta asnjë”, tha Russell. Megjithatë, ai parashikon se prania njerëzore do të vazhdojë të jetë e pazëvendësueshme, por do të ndryshojë rrënjësisht nga mësuesi tradicional. Ai ndoshta do të luajë rolin e “mbikëqyrësit” dhe njëkohësisht do të marrë përsipër edukimin politik dhe moral të fëmijëve.

Mësimi i personalizuar është më efektiv se ai në klasë, por shfrytëzimi i një teknologjie kaq të fuqishme në arsim mbart rrezik.

“Ne nuk e kemi bërë ende eksperimentin, kështu që nuk e dimë nëse një sistem AI do të mjaftojë për një fëmijë. Ka motivim dhe bashkëpunim. Ne duhet të sigurojmë që aspektet sociale të fëmijërisë të ruhen dhe promovohen,” komentoi ai.

Russell ka kaluar vite duke theksuar rrezikun e lartë të inteligjencës artificiale dhe ai bashkë-nënshkroi një letër të hapur dërguar në mars për të gjitha kompanitë që punojnë në zhvillimin e saj, duke u kërkuar atyre të ndalojnë përfshirjen në një “garë jashtë kontrollit për AI”.

Megjithatë, kontrolli i AI paraqet çështje të mëdha teknike, pasi edhe ekspertët nuk mund të vlerësojnë se sa i dukshëm është rreziku i humbjes së kontrollit të një sistemi.

“Ne nuk e dimë nëse këto sisteme kanë aftësinë për të menduar në mënyrë racionale dhe për të organizuar diçka,” argumenton Russell.

“Së shpejti miliarda njerëz do të kenë akses çdo ditë në sistemet e AI. Nuk e dimë se në cilin drejtim mund të ndryshojnë opinioni publik global dhe tendencat politike”, përfundon ai.