Komisioni Evropian ka reduktuar tarifën e propozuar ndëshkuese për shumicën e automjeteve elektrike të importuara në Evropë nga Kina. Midis tyre janë Tesla, Volkswagen, BMW, BID, Geely dhe SAIC.
Në një vendim të propozuar më 20 gusht, komisioni uli në 9 për qind tarifën shtesë për limuzinat Tesla Model 3 të importuara në Evropë nga fabrika e Shangait.
Sipas vendimit fillestar në korrik, importet e limuzinave elektrike të Tesla nga Kina do t’i nënshtroheshin një tarife shtesë prej 20.8 për qind.
Tarifat doganore shtesë për eksportuesit më të mëdhenj kinezë në Evropë janë ulur gjithashtu. Midis tyre janë BID (deri në 17 përqind), Geely (19 përqind) dhe SAIC (36.3 përqind). Normat e reja të tarifave janë pak më të ulëta në krahasim me vendimin fillestar.
BMW tha se importi i Mini elektrik , i cili prodhohet në një fabrikë të përbashkët me Murin e Madh në Kinë, do të ngarkohet me një tarifë shtesë prej 21.3 për qind.
Një normë më e ulët doganore prej 21.3 për qind është vendosur edhe për Cupra Tawascan elektrike nga koncerni Volkswagen. SUV-i elektrik prodhohet në Hefei, në ndërmarrjen e përbashkët Volkswagen Anhui.
Tarifat shtesë të importit për automjetet elektrike nga Kina janë në krye të tarifës ekzistuese prej 10 përqind që BE-ja tashmë ngarkon për importet e makinave nga Kina. Këto tarifa “ndëshkuese” u futën pas një hetimi nga Komisioni i BE-së në Kinë për subvencionet masive që Pekini u ofron prodhuesve vendas për t’i bërë automjetet e tyre më të lira në tregjet e eksportit.
Ndër kompanitë e tjera që bashkëpunojnë në hetimin e BE-së janë grupi Dongfeng – gjithashtu prodhuesi më i përfaqësuar nga Kina në tregun maqedonas – si dhe Nio, makinat elektrike të së cilës do t’i nënshtrohen gjithashtu një tarife shtesë doganore prej 21.3 përqind. Për kompanitë që nuk kanë bashkëpunuar me BE-në, detyrimi ndëshkues do të jetë 36.3 për qind.
BMW përshëndeti vendimin e komisionit për të përfshirë Spotlight Automotive, sipërmarrjen e përbashkët me Great Wall Motors që prodhon modele Mini tërësisht elektrike në Kinë, midis kompanive që bashkëpunuan me Unionin.
Mini nuk ishte pjesë e hetimit të Brukselit, të kryer para se të përcaktoheshin tarifat shtesë. Kjo do të thoshte se automjetet elektrike Mini të prodhuara në Kinë i nënshtroheshin automatikisht tarifës më të lartë prej 37.6 për qind.
Seat po negocion me koncernin e saj mëmë Volkswagen, që norma e Tavascan të ulet më tej nga 21.3 për qind aktuale.
Komisioni njoftoi se disa kompani kineze që kanë projekte të përbashkëta me prodhuesit e BE-së mund të favorizohen gjithashtu me tarifa më të ulëta ndëshkuese për importet e automjeteve elektrike nga Kina. Nga aty u bë e ditur gjithashtu se detyrimet ndëshkuese nuk do të ngarkohen në mënyrë retroaktive, pra nuk do të tarifohen për të gjitha automjetet elektrike të importuara nga Kina deri më tani.
Pse u reduktua detyra ndëshkuese për Teslën?
Tesla kërkoi që tarifa e saj të rillogaritet, bazuar në subvencionet specifike që mori kompania. Komisioni konfirmoi se Tesla mori shumë më pak subvencione nga qeveria kineze sesa prodhuesit vendas të EV, të cilët ishin pjesë e hetimit të Brukselit.
Ndihma për Tesla-n erdhi kryesisht duke ofruar një çmim më të ulët për bateritë, tha BE. Nga programet e ndihmës qeveritare, kompania amerikane mori një çmim preferencial të qirasë së tokës, pagoi më pak tatimin e korporatës dhe mori një sërë grantesh, duke përfshirë subvencionimin kombëtar që morën të gjithë eksportuesit kinezë.
Komisioni tha se tarifat shtesë synojnë të zhbëjnë avantazhin e subvencioneve të tepërta që Pekini u ofron prodhuesve kinezë të automjeteve elektrike. Pikëpamja e komisionit në korrik ishte se Kina po mbështeste industrinë e EV në një masë të tillë që po u shkaktonte dëm ekonomik prodhuesve evropianë.
Ndryshimet e fundit vijnë si përgjigje ndaj komenteve dhe kërkesave nga prodhuesit e automjeteve pas shpalljes së tarifave të përkohshme më 4 korrik. Tesla ishte ndër prodhuesit që kërkonin tarifa më të ulëta, siç ishin Volkswagen Group dhe BMW.
Pas shpalljes së vendimit të propozuar më 20 gusht, prodhuesit kanë 10 ditë kohë për të kërkuar seancë dëgjimore dhe për të paraqitur kundërshtime. Pas këtij afati, komisioni do të nxjerrë një “vendim përfundimtar” për shtetet e BE-së, të cilat më pas do të votojnë ligjin.
Rregullat përfundimtare janë planifikuar të hyjnë në fuqi më 30 tetor dhe do të jenë në fuqi për pesë vjet.
Pjesa e tregut po zvogëlohet
Pas shpalljes së tarifave të përkohshme në korrik, prodhuesit kinezë të makinave janë përballur me një rënie të pjesës së tregut.
Tarifat ka të ngjarë të zvogëlojnë importet nga Kina me një të katërtën, që do të thotë makina me vlerë rreth 4 miliardë dollarë. Kështu vlerëson Moritz Schularik, president i ekonomisë botërore në Institutin gjerman Kiel.
Një pjesë e madhe e prodhuesve evropianë dolën me mendimin se janë kundër rritjes së detyrimeve doganore. Disa kompani, veçanërisht Mercedes-Benz dhe Volkswagen, kanë paralajmëruar madje kundër vendosjes së tarifave shtesë, për shkak të rrezikut që ato të shkaktojnë një luftë tregtare. Kina është tregu më i madh për Mercedes, BMW dhe Volkswagen.
Tarifat përfundimtare të propozuara do të votohen mes 27 vendeve anëtare të BE-së. Disa vende si Gjermania dhe Hungaria kanë paralajmëruar se do të votojnë kundër, por është e nevojshme që mazhoranca të tregojë një qëndrim të tillë.
Tarifat përfundimtare nuk do të zbatohen nëse shumica e cilësuar e 15 shteteve të BE-së, që përfaqësojnë 65 për qind të popullsisë së Bashkimit, votojnë kundër tarifave të reja. Është një prag që rrallëherë është arritur më parë, megjithëse është një vendim i rëndësishëm politik.
Në një votim tentativë në korrik, 12 shtete votuan për tarifat shtesë, katër kundër, 11 abstenuan.