Nëse Evropa dëshiron të ketë një fuqi punëtore konkurruese, duhet t’u mësojë qytetarëve të saj një mësim: Të mësuarit nuk ndalet kurrë!
Për vite me radhë, rruga arsimore e një personi ishte e thjeshtë. Ata studionin në shkollë kur ishin të vegjël, nën mbikëqyrjen e mësuesve. Ata fituan një diplomë ose bënë trajnime profesionale dhe i përdorën ato aftësi deri në pension. Rikualifikimi ishte – dhe është – një gjë e rrallë. Megjithatë, tani, përparimet teknologjike dhe industritë që ndryshojnë me shpejtësi përbëjnë një rrezik për fuqinë punëtore evropiane të cilës i mungojnë aftësitë përkatëse dhe të përditësuara. Kjo mund t’i kushtojë shtrenjtë BE-së.
Në analizën e Gjendjes së Bashkimit të vitit të kaluar, presidentja e Komisionit Evropian Ursula von der Leyen argumentoi se konkurrueshmëria e ardhshme evropiane varet nga një “fuqi punëtore me aftësitë e duhura”. Shfaqja e fundit e mjeteve gjeneruese të AI si ChatGPT, të cilat mund të gjenerojnë përmbajtje të reja bazuar në një kërkesë me shpejtësi marramendëse, po ushtron presion të mëtejshëm mbi bllokun për të ritrajnuar punëtorët e tij.
Sam Altman, CEO i krijuesit të ChatGPT OpenAI, dëshmoi para Kongresit të SHBA se chatbot “do të automatizojë plotësisht disa vende pune” – ndërsa krijon vende të reja pune “që ne besojmë se do të jenë shumë më të mira”. Gara tani është për të pajisur njerëzit me aftësitë që u nevojiten për të lundruar me sukses në këtë kufi të ri të vendit të punës.
Përshtatuni ose vdisni
Për të përballuar këtë sfidë, Komisioni nisi të ashtuquajturin Viti Evropian i Aftësive në fillim të majit. Aftësitë e reja janë po aq të rëndësishme më vonë në jetë – kur njerëzit janë tashmë në vendin e punës – sa janë në klasë, tha komisioneri për Punë Nicholas Schmidt.
“Ne duhet të kemi një sistem shumë të hapur trajnimi dhe rikualifikimi. Nuk mund të themi: Epo, tani jeni të kualifikuar, kaq. Duhet të themi: Aftësitë janë tashmë pjesë e jetës normale të punës. Ne duhet të përshtatim përgjithmonë kapacitetet tona, aftësitë tona”, tha 69-vjeçari socialist luksemburgas.
Kompetenca dixhitale është një nga fushat në të cilat Brukseli ka kërkuar të rrisë financimin dhe politikëbërjen për të rikualifikuar njerëzit në mënyrë që të kapërcejë boshllëqet ekzistuese në fuqinë punëtore. BE-ja dëshiron të ketë 20 milionë profesionistë të IT-së deri në vitin 2030; aktualisht janë vetëm 9 milionë. Për të ndryshuar situatën, Komisioni doli me një plan në prill për të kapërcyer hendekun e aftësive dixhitale, me një pikë veprimi të fokusuar në rikualifikimin e punonjësve gjatë orarit të punës. Vitin e kaluar, një nga mjetet e inovacionit të BE-së i vuri gjithashtu vetes synimin për të trajnuar 1 milion njerëz në fusha më të avancuara të teknologjisë që janë të vështira për t’u hulumtuar. Megjithatë, pjesa më e madhe e punës do të bjerë mbi supet e të tjerëve.
BE-ja po mbështet në një koalicion të gjerë kompanish, universitetesh dhe institucionesh të tjera arsimore për të mbështetur premtimin e përmirësimit të aftësive. Plani i talenteve të teknologjisë u bë realitet vetëm kur kompani si Intel premtuan të kontribuojnë me programe trajnimi të personalizuara. Vetëm pasja e këtyre opsioneve arsimore është hapi i parë kur bëhet fjalë për rikualifikimin e njerëzve shumë kohë pasi ata të lënë arsimin formal.
Një nga pengesat më të mëdha për t’u kapërcyer në premtimin e rikualifikimit të Evropës është gatishmëria e njerëzve për të rikualifikuar fare. Schmidt e pranoi këtë si një “çështje mendësie”, duke shtuar, “Ju nuk i stërvitni njerëzit lehtësisht nëse ka një … mendësi armiqësore ose negative. Njerëzit thonë: “Epo, pse duhet të stërvitem më tepër?”
Punëdhënësit, në ballë të sfidës së rikualifikimit, mund t’i motivojnë punëtorët e tyre që të angazhohen në mësimin e vazhdueshëm.
“Ashtu siç keni investuar në teknologjinë e re, ju duhet të investoni në kapitalin e ri njerëzor,” u tha Schmidt punëdhënësve. BE-ja ka propozuar që shtetet anëtare të krijojnë llogari individuale të të mësuarit, të cilat do t’u siguronin të rriturve një buxhet për trajnim.
Hyrja e motivimit
Organizatat e fokusuara te aftësitë në Bruksel janë duke u përballur me sfidën e motivimit prej disa kohësh.Debateville me qendër në Bruksel u ofron adoleshentëve seminare pas shkollës për të përmirësuar aftësitë e tyre debatuese dhe prezantuese. Ndërsa Debateville shpesh jep prezantime rreth punës së tij në shkolla, fëmijët pjesëmarrës mësojnë jashtë klasës – madje edhe gjatë kampeve këtë verë në qytete të tjera belge, si Ghent dhe Antwerp. Organizata përballet me një sfidë të dyfishtë – t’i motivojë adoleshentët të studiojnë jashtë orarit të shkollës dhe t’i motivojë ata të bashkohen fare, gjë që mund të rrënjosë mendësinë që do t’i inkurajojë këta studentë të vazhdojnë të mësojnë pasi të bëhen të rritur dhe ata të përfundojnë arsimin e tyre formal. .
“Në Belgjikë kemi rezultate jashtëzakonisht të ulëta për të mësuarit gjatë gjithë jetës. Shumë nga kjo ka të bëjë me faktin se ne i kushtojmë shumë rëndësi mësimit formal”, tha Nora Slyderink, Menaxhere e Kërkimeve në Debateville. “Shpesh u jep njerëzve një ndjenjë “përfundimi” kur mbarojnë universitetin ose trajnimin profesional,” shtoi ajo.
“Pjesa më e madhe e asaj që bëjmë i emocionon adoleshentët, në thelb i motivon ata të mësojnë.” Shumë më tepër se të punojmë në aftësi, në atë moshë, [ne] punojmë në qëndrim, në kuriozitet, “tha Slyderink. Çelësi për këtë motivim është të kesh një përvojë mësimore jashtë mjedisit shkollor dhe tërheqës për një audiencë të ndryshme, argumenton ajo.
Është një gjë të jesh një sfungjer informacioni kur je i ri. Është një përvojë ndryshe kur jeni ndoshta në gjysmë të karrierës suaj dhe të mbytur me ndjenjën se jeni jashtë thellësisë tuaj kur bëhet fjalë për ekspertizën. Por ka mënyra për ta bërë më pak barrë rikualifikimin, thonë ekspertët.
Tre universitete belge – në Bruksel, Gent dhe Antwerp – themeluan Academia Nova, e cila përfshin një sërë iniciativash për të inkurajuar të mësuarit gjatë gjithë jetës. Ndër ato që ofrohen janë kurse të shkurtra – të njohura si mikrokredenciale – nga programet e rregullta universitare ose pasuniversitare (mesatarisht rreth 10 kredite) që janë të hapura për një grup më të gjerë. Është një mënyrë për të shijuar një fushë të re pa investuar shumë kohë në të.
“Është një mënyrë tjetër për të parë universitetin apo kolegjin.” Më parë, njerëzit mendonin, në rregull, unë do të marr një diplomë bachelor ose një [master], pastaj do të kem akses në një punë të mirë dhe pastaj do të kem një pozicion të fortë. Me mikrokredencialet mund të vazhdoni të zhvilloni ose përmirësoni, “tha Catherine Spykerel, oficere e projektit në Shoqatën Universitare të Brukselit, e cila ka punuar në disa nga ofertat e mikro-kredencialeve.
Një shembull i një fushe për arsimim të mëtejshëm është ndërthurja e ligjit dhe teknologjisë, me një kurs mikro-akreditimi për mbrojtjen e të dhënave dhe aspektet etike të inteligjencës artificiale.
Ndërsa njerëzit mësojnë aftësi të reja, qoftë në punë apo me iniciativën e tyre, pengesa tjetër është dokumentimi i atyre aftësive – dhe bindja e punëdhënësve që i keni fituar ato. Holanda po punon për një “pasaportë aftësish”, tha ministri holandez i Punës Karien van Gennip. “Hapi i parë është të flasësh një gjuhë të përbashkët”, tha ajo – duke shtuar se jo të gjitha aftësitë fitohen në të njëjtën mënyrë në të gjithë vendin.