Inflacioni bën “kthesë” në nëntor/ I rikthehet rritjes, ngjitet në 3.9% ndikuar kryesisht nga shtrenjtimi i ushqimeve

schedule14:40 - 8 Dhjetor, 2023

schedule 14:40 - 8 Dhjetor, 2023

Afrimi i festave si dhe rritja e konsumit po nxisin shtrenjtimin e çmimeve. Gjatë muajit nëntor është konstatuar një rritje e lehtë e  inflacionit  i cili ka arritur në 3.9% nga 3.8% që ishte një muaj më parë.Megjithatë nëse e krahasojmë me një vit më parë  niveli i inflacionit është thuajse dyfish  më i ulët. Ndryshimi vjetor i indeksit të çmimeve të konsumit në muajin Nëntor 2023 është 3,9 %,  ndërsa një vit më parë ky ndryshim ishte 7,9 %. Edhe pse krahasuar me një vit më parë rritja e përgjithshme e çmimeve është ngadalësuar, shifrat tregojnë se çmimet e ushqimeve vijojnë të jenë në nivele të larta dhe përpos kësaj kanë dhënë kontributin kryesor në nivelin e inflacionit në muajin Nëntor.

Krahasuar me muajin Nëntor të vitit të kaluar, rritja më e madhe e çmimeve vërehet në grupin “Ushqime dhe pije joalkoolike” me 7.1%, pasuar nga grupet “Argëtim dhe kulturë” me 6.0%, “Mobilje, pajisje shtëpie dhe mirëmbajtje e shtëpisë” me 4.8%, “Hotele, kafene dhe restorante” me 4.3% dhe “Pije alkoolike dhe duhan” me 3.5%.Uljen më të fortë të çmimeve vijon ta mbajë grupi .“Transporti” me 4.0%.

Duke u ndikuar dhe prej uljes së prodhimit vendas me ardhjen e dimrit çmimet e zarzavateve kanë pësuar  shtrenjtim me ritme dyshifrore. Brenda grupit të ushqimeve çmimet e nëngrupit “zarzavate përfshirë patatet” u rritën me 21.2%, pasuar nga nëngrupet “fruta” “qumësht, djathë e vezë”  si dhe “mish”.

Në tentativë për të mbajtur të frenuar rritjen e çmimeve Banka e Shqipërisë rriti normën bazë të interesit gjatë nëntorit duke e çuar atë në 3.25%.Me anë të kësaj politike Banka Qendrore synon ë forcojë monedhën kombëtare kundrejt valutave të tjera.

Kthimi i inflacionit në objektivin e Bankës së Shqipërisë prej 3 % parashikohet të kthehet në mesin e vitit të ardhshëm.

NIVELI I INFLACIONIT

  • Nëntor 2022     7.9%
  • Nëntor 2023     3.9%

RRITJA E ÇMIMEVE SIPAS GRUPEVE

  • Ushqime dhe pije joalkoolike             7,1 %
  • Argëtim dhe kulturë                            6,0 %
  •  Mobilje, pajisje shtëpie                      4,8 %
  •  Hotele, kafene dhe restorante             4,3 %
  • Pije alkoolike dhe duhan                      3,5 %
  •  Veshje dhe këpucë                             2,9 %
  • Qira, ujë, dhe energji                          1,9 %
  • Transporti                                          – 4,0 %

/abcnews.al