Hulumtimi i ri nga Universiteti i Nottingham-it ka zbuluar se shoferët e prekin fytyrën mesatarisht 26 herë në orë, duke transmetuar ndoshta baktere dhe infeksione kur larja e duarve nuk bëhet siç duhet.
Studiuesit shikuan 31 orë skedarë video të marra nga dy studime të vozitjes, duke regjistruar 36 shoferë me përvojë dhe publikuan gjetjet e tyre në Ergonomics. Siç u pa, pa qenë të vetëdijshëm se çfarë po bënin, shoferët preknin fytyrat e tyre rreth 26.4 herë në orë, ndërsa çdo prekje zgjati pothuajse katër sekonda. Zonat më të prekura ishin fytyra (79.6%), flokët (10%), qafa (8.6%) dhe shpatullat (1.7%).
Në 42,5% të rasteve, drejtuesit e mjeteve kanë rënë në kontakt me mukozën (brenda e buzëve, vrimave të hundës dhe syve) pothuajse çdo pesë minuta , me gishtat dhe gishtat e mëdhenj që marrin pjesë kryesisht në proces, pika që shpesh nuk lahen siç duhet.
Të dhënat treguan se nuk kishte dallime midis gjinive dhe moshave të ndryshme , gjë që tregon se të gjithë drejtuesit janë ndoshta në rrezik të infektimit përmes prekjes së fytyrës kur drejtojnë një automjet.
Studiuesit pranojnë se sjelljet e prekjes së fytyrës mund të jenë edhe më të zakonshme se ato të vëzhguara, veçanërisht kur drejtuesit janë vetëm në automjet.
“ Prekja e shprehjeve të fytyrës paraqet rrezik transmetimi për shoferin , veçanërisht nëse automjeti drejtohet nga më shumë se një person dhe në vende ku nuk ka higjienë të mirë. “Duke fërkuar sytë, për shembull, shoferët mund të mbajnë pa dashje viruse ose substanca të tjera të huaja të rrezikshme në fytyrën e tyre”, tha autori i studimit Dr. David R Large.
Sipas punës, kompleksiteti i drejtimit të një automjeti dhe kërkesat fizike dhe konjitive të drejtimit të automjetit kanë një efekt të rëndësishëm në frekuencën me të cilën njeriu prek fytyrën. Karakteristikisht, në studim, drejtuesit e mjeteve prireshin të preknin fytyrën e tyre shumë më pak në kushte të vështira drejtimi (kur ndërrojnë korsi ose kur kthejnë mbrapa), përkatësisht 21.7 më pak prekje.
Zgjidhjet
Rezultatet e studimit ofrojnë një perspektivë të re për të shpjeguar sesi zakonet njerëzore, si prekja e fytyrës, mbivendosen me zakonet dhe detyrat e drejtimit, një fushë studimi që nuk është vlerësuar në mënyrë adekuate deri më sot.
Gjetjet mund të ndihmojnë në hartimin e zgjidhjeve teknologjike, të tilla si lëvizjet krejtësisht të paprekura, që shoferi të ndërveprojë me opsionet e argëtimit dhe komfortit të makinës. Përveç kësaj, sistemet e monitorimit të shoferit, të cilat tashmë mund të zbulojnë lodhjen dhe shpërqendrimin mund të zhvillohen më tej për të zbuluar ose parashikuar prekjen e pavullnetshme të fytyrës.
Gjithashtu, vëmendja ndaj mjedisit të makinës për të dekurajuar prekjen e fytyrës mund të arrihet duke përdorur zgjidhje të thjeshta dhe me kosto efektive, të tilla si sinjalizimet e qarta për të rritur vigjilencën.
Gjithashtu, fushatat e ndërgjegjësimit për shëndetin , si ato tashmë të vendosura për koronavirusin, mund të ndihmojnë në përmirësimin e ndërgjegjësimit të shoferit për rreziqet e mundshme që lidhen me prekjen e fytyrës dhe t’i inkurajojnë ata të shmangin sjellje të tilla. Një shembull i kësaj do të ishte nxitja për të larë duart përpara se të hipni në makinë dhe këshilla për të dezinfektuar duart ndërsa jeni brenda.
Së fundi, sinjalizimet dhe rikujtuesit mund të vendosen në makinë në fushën e shikimit të shoferit ose në pikat e ndërveprimit shofer-makinë (si p.sh. paneli i instrumenteve), duke inkurajuar adoptimin dhe mirëmbajtjen e këtyre sjelljeve të reja./abcnews.al