Nga Jakob Mieszkowski-Lapping, World Crunch
Më shumë se dy vjet në një krizë globale të inflacionit, pjesa më e madhe e botës është detyruar të bëjë disa ndryshime në shpenzime dhe buxhetet mujore. Disa madje nuk kanë bërë dhurata për Krishtlindje. Megjithatë, askund ndikimi i inflacionit nuk ka qenë më i dukshëm sesa në rritjen e çmimeve të ushqimeve.
Kjo do të thotë që mënyra se si ne hamë ka ndryshuar dhe jo me dëshirë.
Fillmisht u nxit nga Covid dhe më pas nga lufta Rusi-Ukrainë. Faktorë të tjerë, të tillë si rritja e çmimeve të energjisë, kanë pasur një efekt të madh në sistemet e transportit të ushqimit, duke i rritur edhe më shumë çmimet.
Por si konsumatorët nga e gjithë bota kanë ndryshuar zakonet e të ngrënit?
Ndërsa inflacioni rrit koston e ushqimeve të tjera më të freskëta, noodles janë si një alternativë e lirë për njerëzit që janë shumicën e kohës të zënë.
Tregu ka qenë në rritje për shtatë vjet rresht dhe nuk duket se po ngadalësohet, me Kinën që konsumon më shumë noodles në botë. Indonezia është i dytë më i madh, i ndjekur nga India, Vietnami dhe Japonia.
Popullariteti i noodles po rritet edhe në vende si Shtetet e Bashkuara dhe veçanërisht Meksikë. Shumica e tregjeve të mëdha përveç Vietnamit regjistruan një rritje të konsiderueshme të konsumit të menjëhershëm midis 2021 dhe 2022 dhe kërkesa është rritur që atëherë, raporton abcnews.al.
Në të gjithë Europën, xhiroja në restorante ka shënuar rënie për shkak të rritjes së çmimeve të ushqimeve.
Në departamentin francez të Vaucluse, për shembull, deri në 20% e restoranteve të tij parashikohet të mbyllen deri në fund të vitit 2023. Edhe restorantet e nivelit të lartë me yje Michelin janë të cenueshëm, si p.sh. legjendar Maison Prévôt, i cili mbylli dyert e tij në fillim të këtij viti.
Në një artikull të fundit për German Daily Die Welt, Dirk Schümer përmendi mbylljen e mijëra restoranteve dhe bareve, të cilat ai i quajti një “Gastrocalypse”, duke e bërë gjithnjë e më të vështirë në Gjermani gjetjen e një vendi për të shkuar me miqtë dhe kolegët tuaj.
Europianët po bëjnë gjithashtu zgjedhje të ndryshme në dyqanet ushqimore. Uebfaqja spanjolle e lajmeve Ethic raportoi se 49% e spanjollëve thanë se inflacioni ka ndikuar në atë që ata blejnë për të ngrënë në shtëpi, me peshkun dhe mishin që janë ushqimet më të preferuara, raporton abcnews.al.
50% e konsumatorëve që preferojnë ushqime organike kanë thënë se po kalojnë ose tashmë kanë kaluar në marka jo organike për shkak të inflacionit, sipas një studimi nga Universiteti i Katalonjës.
Në Francë, një studim i kryer për Dhomën e Tregtisë dhe Industrisë doli në përfundimin se ndërkohë që 89% e konsumatorëve francezë preferojnë të blejnë produkte vendase.
Me çmimin e patateve në Afrikën e Jugut duke arritur nivelet më të larta të të gjitha kohërave, patatet e skuqura – një element kryesor i drekës në vend po bëhen shumë të shtrenjta sipas Bloomberg.
Patate të skuqura, të servirura thjesht me bukë ose brenda një sanduiçi Kota (një bukë e mbushur me djathë, sallam dhe ketchup) shpesh ndahen mes disa miqve ose kolegëve për vaktin e tyre të mesditës.
Meqenëse çmimi i patateve është pothuajse dyfishuar vitin e fundit, megjithatë, shumë biznese kanë ulur sasinë dhe kanë rritur çmimet, duke bërë që afrikano-jugorët të hanë më shpesh vetëm.
Argjentina po lufton prej kohësh me rritjen e inflacionit. Në prill, qyteti i Buenos Aires raportoi se frekuentimi i restoranteve ishte në një nga nivelet më të larta që kur zyrtarët lokalë filluan gjurmimin në 2015 dhe ishte 20% më i lartë se në 2019 përpara shpërthimit të pandemisë.
Por familjet në periferi më të varfra të Buenos Aires po luftojnë me mungesën e ushqimeve bazë. Me rritjen e ushqimeve në 107%, njerëzit po konsumojnë gjithnjë e më shumë supë për të ushqyer veten dhe familjet e tyre.
/abcnews.al