Edhe duhanpirësit e rastësishëm të purove, pra ata që pinë një ose dy në vit, do ta kenë kuptuar se tregu është në kaos: mungesa të mëdha të purove kryesisht kubaneze dhe rritje të çmimeve që brenda dy viteve janë rritur me afro 200%.
Më e veçanta e purove kubaneze, Cohiba Robustos, një nga më të njohurat dhe më të kërkuarat në treg, është bërë e vështirë për t’u gjetur. Dhe aty ku disponohet aktualisht kushton rreth 70 euro copa nga 25 euro në periudhën 2019-2020.
Markat e famshme kubaneze si Cohiba, Romeo y Julieta dhe Montecristo, të gjitha në pronësi të kompanisë të duhanit Habanos SA, kanë regjistruar rritje të çmimeve të purove të tyre.
Disa nga purotë më të mëdha si Churchill tani kushtojnë më shumë se 120 euro për copë. Por edhe në këto çmime ka mangësi të mëdha. Kështu, kutia klasike me 25 puro Cohiba Robustos në treg sot kushton 1768.75 euro.
Mungesa e madhe dhe rritja e çmimeve të purove kubaneze janë për shkak të stuhisë së përsosur që ka goditur këtë treg: kërkesa ndërkombëtare po rritet pasi ekonomitë në zhvillim si ajo e Kinës me qindra milionë njerëz shohin se të ardhurat e tyre përmirësohen, ata kërkojnë puro autentike kubaneze. Por kërkesa është gjithashtu e fortë në tregjet si Evropa, pavarësisht rënies së cigareve tradicionale, pasi gjithnjë e më shumë njerëz zgjedhin të pinë në mënyrë selektive disa puro të mira në javë në vend të çdo gjëje tjetër.
Në të njëjtën kohë, furnizimi shënoi së bashku me pandeminë. Allied Cigar Corp bleu 50% të Habanos SA duke paguar një çmim që tejkaloi 1.2 miliardë dollarë.
Veçanërisht kushtet e këqija të motit me uragane që shkatërruan pjesën më të madhe të prodhimit të duhanit në tre vitet e fundit. Megjithatë, edhe kur duhani u mblodh dhe punëtorët ishin gati për ta mbështjellë atë, kutitë prej druri të cilat përdoreshin për paketim, si dhe etiketat e letrës që mbështjellin çdo shkop nuk ishin në dispozicion për shkak të problemeve të njohura të shkaktuara në zinxhirin e furnizimit ndërkombëtar nga pandemia.
Duhet theksuar se shumica e kutive dhe etiketave prodhohen jashtë Kubës, siç shpjegojnë ekspertët. Megjithatë, përveç çekuilibrit ndërmjet ofertës dhe kërkesës, vetë kompania shtetërore kubane Corporacion Habanos, SA ka adoptuar dhe zbatuar prej disa vitesh dy politika që çojnë në rritje: në parim, prej disa vitesh çmimet e purove kanë qenë duke u rritur nga 3% në 5% çdo vit.
Së dyti, vendosi të përpiqet të barazojë në mbarë botën çmimet e purove të saj më të mira, pra ato që përfshiu në të ashtuquajturën seri Luxury Line të cilat janë linjat më të mira nga markat Cohiba, Romeo y Julieta dhe Montecristo.
Por shqetësimi midis tregtarëve dhe duhanpirësve, veçanërisht në Europë dhe Shtetet e Bashkuara, se situata mund të përkeqësohej më tej, u përshkallëzua në fillim të këtij viti kur doli se Allied Cigar Corp me bazë në Hong Kong, në pronësi kineze, kishte blerë 50% të Habanos SA duke paguar një çmim që tejkaloi 1.2 miliardë dollarë.
Tregjet që gjeneruan shitjet më të larta për Habanos në 2022 ishin Spanja, Franca, Gjermania, Kina dhe Zvicra. Sipas rajonit, Europa mbetet tregu kryesor i Habanos, me 53.7% të vlerës së shitjeve, e ndjekur nga rajoni Azi-Paqësor (19.3%), Amerika (15.3%) dhe Afrika dhe Lindja e Mesme (11.7%).
Dhe sikur të mos mjaftonin të gjitha këto, në fillim të prillit një raport në Granma, gazeta shtetërore e Kubës, zbuloi se Pinar del Rio, rajoni në Kubën perëndimore ku rritet pjesa më e madhe e duhanit të cilësisë së lartë, po përballet ndoshta me korrjen më të keqe të duhanit në histori. Efektet e vazhdueshme të uraganit Jan, i cili shkatërroi shumicën e kultivuesve të duhanit në Pinar del Rio në fund të shtatorit, janë kryesisht fajtorë.
/abcnews.al