Mungesa e çipave (gjysmëpërçuesve) që janë absolutisht të nevojshme për ndërtimin e makinave dhe trazirat në zinxhirin global të furnizimit ndikuan negativisht në prodhimin dhe dërgesat e makinave. Kjo favorizoi kështu tregun e makinave të përdorura.
Por a mund një makinë e përdorur të kushtojë më shumë para se një në “kuti”? Disa vite më parë, nëse do të pyesnim diçka të ngjashme, ndoshta do të na konsideronin të çmendur. Por sot, në vitin 2022, situata duket se ka ndryshuar krejtësisht.
Nëse dikush “hap” një platformë të shitjes së makinave të përdorura, do të zbulojë se ka reklama, në të cilat makinat e vjetra kanë një çmim gati të barabartë me çmimin e makinave të reja.
Shembujt: Hybrid Ford Puma (1,000 metër kub, 125 kf) , i ndërtuar në vitin 2020, mund ta gjeni deri në 20,000 – 27,000 euro. Në zyrën e shitjes së Fordit, i njëjti model aktualisht kushton 25,000 euro . Me ndryshimin se është krejt i ri me zero kilometra (dhe për rrjedhojë zero konsumim).
Me fjalë të tjera, ka një diferencë prej 2000 euro – një shumë jashtëzakonisht e madhe, po të kemi parasysh se krahasimi ka të bëjë me… vetura të reja dhe të përdorura.
Nga vjen problemi?
I gjithë problemi bazohet në problemet e prodhimit me të cilat përballet industria e makinave, të cilat kanë ndikuar ndjeshëm në balancën ofertë-kërkesë. Diçka që (tradicionalisht) ka një ndikim në çmimin përfundimtar që konsumatori duhet të paguajë.
Konkretisht, pas shpërthimit të pandemisë, tregjet shënuan një rënie të ndjeshme, e cila arriti pothuajse 30% në vitin 2020. Prodhuesit e makinave reduktuan prodhimin për të mos mbushur me stoqe.
Rimëkëmbja e mprehtë e ekonomisë vitin e ardhshëm, rezultoi në një rritje të shpejtë të kërkesës për makina të reja. Diçka që u pasqyrua plotësisht në të dhënat përfundimtare të vitit 2021, të cilat treguan një rritje prej gati 25%.
Kërkesa e lartë, megjithatë, nuk çoi në rritje të prodhimit të reduktuar, pasi “lojtarët” e mëdhenj të tregut u thirrën të përballeshin me një sërë problemesh. Mungesat në mikroçipa (gjysmëpërçues), të cilët janë absolutisht të domosdoshëm për ndërtimin e makinave, trazirat në zinxhirët globalë të furnizimit (logjistikë), por edhe kanalizimi i një pjese të fondeve të investimit në makinën elektrike, patën dhe rezultojnë në ritmet në fabrika prodhimi të mbetet i plogësht.
Në fakt, çështja nuk do të zgjidhet as në vitin 2022, pasi lufta e vazhdueshme në Ukrainë e bën situatën edhe më të vështirë, me ekspertët që shpjegojnë se kriza gjeopolitike mund të jetë më e keqe për industrinë sesa kriza shëndetësore.
Si pasojë e gjithë këtyre faktorëve, nëse dikush nxiton të blejë një makinë të re sot, detyrohet të futet në një listë pritjeje prej katër deri në 12 muaj , pasi prodhimi i fabrikave nuk mund të plotësojë kërkesën. Kjo pritshmëri, natyrisht, funksionon në mënyrë dekurajuese për blerësin, i cili tenton t’i drejtohet tregut të përdorur. Sidomos nëse “digjet” për të ndërruar makinë.
Kështu, ndërkohë që ka një kërkesë në rritje për makina “të dorës së dytë”, çmimet në platformat e shitjeve online janë rritur – për mirë – dhe ndonjëherë arrijnë apo edhe tejkalojnë ato të automjeteve të reja.
Shembulli i Ford Puma është tregues. Me një shikim në internet, mund të gjeni Ford Puma hibride të vitit 2020 (1000 cc dhe 125 kf), pra dy vjeçare, nga 24,000 deri në 27,000 euro. Dhe kjo, ndërkohë që tashmë kanë udhëtuar nga 17.000 deri në 33.000 kilometra. Në të njëjtën kohë, në faqen e Ford – it , Puma përkatëse e vitit 2022 kushton 25,000 euro.
Situata bëhet edhe më interesante, nëse kemi parasysh kohën e dorëzimit të mjetit të ri. Çfarë nënkuptojmë? Nëse dikush merr Ford Puma-n e re sot, do të thotë se blerja është bërë 4-12 muaj më parë. Domethënë në vitin 2021, kur çmimi i këtij mjeti arrinte në 21 mijë euro. Kjo do të thotë se mospërputhja me çmimin e të përdorurit shkon deri në 6000 euro! /abcnews.al/