Nga Philip Pilkington, Unherd
Këtë javë Ursula von der Leyen njoftoi se Komisioni Europian do të nisë një hetim kundër subvencioneve në tregun e automjeteve elektrike kineze (EV).
Ky njoftim vjen pas të dhënave që tregojnë se makinat elektrike kineze kanë filluar të dominojnë tregun europian, me raportet që në vjeshtën e kaluar që tregonin se këto makina po konkurronin ekuivalentët e prodhimit vendas.
Von der Leyen tha se hetimi do të hetonte nëse këto kompani po përfitonin nga subvencionet shtetërore dhe, nëse do të ishin, se Komisioni do të konsideronte vendosjen e tarifave ndaj tyre.
Kina ka akuzuar BE-në për “proteksionizëm të njëanshëm” dhe duke pretenduar se industria kineze e automjeteve elektrike nuk subvencionohet më, raporton abcnews.al.
Një tjetër artikull në gazetën kineze thoshte se “Europa ka frikë nga konkurrenca nga Kina, kështu që ata duan të kërkojnë proteksionizmin tregtar si një çadër për tu mbrojtur”.
Në fakt, lëvizja e Europës drejt proteksionizmit nuk duhet të jetë befasi për vëzhguesit e afërt të zhvillimeve të fundit. Kur gazsjellësi Nord Stream u bombardua vitin e kaluar, u bë menjëherë e qartë se kontinenti nuk do të ishte më në gjendje të konkurronte me vendet që kishin ende akses në energji të lirë.
Nëse BE nuk do të gjente një burim të ri energjie të lirë ose nuk do të gjente një mënyrë për të rikthyer gazin e lirë rus. Kjo logjikë do të godasë përfundimisht edhe Britaninë, e cila ka të njëjtat telashe energjetike si Europa e gjerë, raporton abcnews.al.
Të dhënat e fundit tregojnë se prodhimi industrial gjerman me energji intensive ka rënë gati 20% që nga fillimi i luftës, një rënie më e madhe sesa u pa gjatë bllokimeve të vitit 2020.
Kur recesioni të godasë Europën, këto rënie do të përkeqësohen më tej. Çdo metrikë tregon se prodhimi në Europë dhe Britani është tashmë në një recesion.
Çfarë do të thotë kjo tërheqje e dëshpëruar drejt proteksionizmit?
Sigurisht, BE-ja duhet të jetë në gjendje të mbajë produktet e huaja jashtë bllokut nëse vendos tarifa të mjaftueshme. Por kjo do të rrisë çmimet dhe do të çojë në një rënie të mëtejshme të standardit të jetesës.
Megjithatë, tarifat nuk do t’i bëjnë produktet europiane më të lira në tregjet e huaja. Ajo që ka të ngjarë të ndodhë është se, pa konkurrencën e jashtme dhe duke punuar me kosto të larta të energjisë, industria europiane do të bëhet gjithnjë e më jokonkurruese në të njëjtën mënyrë siç bëri industria britanike në vitet 1970.
Ndërkohë, produktet kineze do të fitojnë një pjesë në rritje të tregut global. Volksëagen dhe Audi do të zhduken nga rrugët kudo nga Riadi në Xhakartë, të zëvendësuar nga markat kineze si Geely dhe Dongfeng, raporton abcnews.al.
Ne tashmë po shohim që procesi do të ndodhë në Rusi, ku këto ndryshime po përshpejtohen me shpejtësi nga sanksionet, vetë një lloj proteksionizmi i motivuar gjeopolitikisht.
Menaxhimi i dobët i botës së re multipolare nga liderët tanë do të ketë efekte reale, të tmerrshme që mund të përfundojnë duke na varfëruar.
Perëndimi duket se mendon se rregullat e vjetra ekzistojnë ende dhe se ai mund të parandalojë rënien e tij thjesht duke u shprehur me zë të lartë dhe më agresivisht. Por gjithçka që bën është e verbër ndaj realiteteve në zhvillim, duke parandaluar planifikimin dhe menaxhimin racional.
Europa dhe Britania do të jenë të parët që do të ndiejnë dhimbjen, por, ashtu si me ciklin e shkatërrimit ekonomik të lëshuar nga tarifat Smoot-Haëley në fillim të viteve 1930, edhe Amerika do të marrë disa goditje.
/abcnews.al