Një rreth në një sfond të verdhë, me dy pika dhe një vijë gjysmë-rrethore në mes. A e dini se ajo fytyrë e thjeshtë e qeshur që mund ta shihni kudo që të shkoni në botë është në fakt pronë e një kompanie shumëmilionëshe? Por si arriti të fitonte kaq shumë vlerë kjo “emoji”, e cila duket kaq e thjeshtë sa mund të vizatojë kushdo?
Më poshtë do t’ju tregojmë historinë e kësaj fytyre të buzëqeshur që nuk shuhet kurrë…
CEO 50-vjeçar i kompanisë, Nicolas Loufrani, dhe ekipi i tij përpiqen të zhvillojnë dhe shesin qindra produkte dhe ide promovuese për të cilat modeli i fytyrës së buzëqeshur mund të aplikohet çdo sezon, në marka të ndryshme. Sigurisht, ka një shumëllojshmëri të gjerë të modeleve të fytyrës me buzëqeshje, por Smiley Company, e cila zhvilloi më të vjetrën prej tyre, mban të drejtat për të përdorur dhe shpërndarë imazhin në më shumë se 100 vende. Ata që duan të shtojnë fytyra me buzëqeshje të verdha në produktet e tyre duhet të paguajnë kompaninë e Loufranit, shkruan abcnews.al.
Deri tani, imazhi është i licencuar për 458 persona ose institucione në 158 vende. Kjo e bën Smiley Corporation një nga 100 kompanitë më të mira të licencimit në botë. Në kuadër të këtyre licencave, mijëra produkte në 14 kategori të ndryshme, nga shëndeti dhe bukuria e deri te mallrat shtëpiake, zbukurojnë raftet.
Meqenëse ky vit shënon 50 vjetorin e kompanisë Smiley, ka pasur një rritje të ndjeshme të numrit të markave që duan të bëjnë të buzëqeshin klientët e tyre.
Në këto ditë kur ngjarje të tilla si pandemia, Lufta e Ukrainës, recesioni global vijnë njëra pas tjetrës dhe na e vështirësojnë buzëqeshjen, Loufrani mendon se Smiley Company i premton shumë botës. Sipas sondazhit të indeksit të buzëqeshjes të kryer rregullisht nga Smiley Company, është e vërtetë që numrat e buzëqeshjes sonë janë në rënie, por Smiley Company, e cila e shpalli vitin 2022 si “viti i buzëqeshjes”, po përgatitet ta ndryshojë këtë duam apo jo, shkruan abcnews.al.
Fytyrat e buzëqeshura kanë qenë pjesë e kulturës popullore që nga vitet 1950. Fytyra e parë e qeshur me sy dhe gojë të vizatuar në të zezë në një sfond të verdhë u përdor në bluzat e tuta të përgatitura për të promovuar emisionin radiofonik të lajmeve Good Guys Jorku në vitin 1961 . Mijëra nga këto maja u shpërndanë.
Megjithatë, shumë pajtohen se ishte reklamuesi Harvey Ball, ai që krijoi fytyrën ikonë të buzëqeshur që të gjithë e njohin aq mirë. Ball u porosit nga një kompani sigurimesh në 1983 për të krijuar një ikonë të buzëqeshur që do të rriste moralin e punonjësve të kompanisë. Ball përfundoi dizajnin e tij, të përbërë nga dy pika dhe një vijë e lakuar, në 10 minuta.
Edhe pse e thjeshtë, kjo buzëqeshje kishte edhe një anë artistike. Fytyra e buzëqeshur madje u krahasua me buzëqeshjen e Mona Lizës nga Bill Wallace, Drejtor i Muzeut Historik Worcester Ball, i cili nuk e regjistroi dizajnin e tij, u pagua 45 Dollarë për punën e tij. Kompania e sigurimeve shiti miliona kunja xhakete me këtë fytyrë buzëqeshjeje gjatë 10 viteve të ardhshme.
Dizajni i Ball tërhoqi vëmendjen e dy vëllezërve Bernard dhe Murray Spain, të cilët po shisnin kartolina urimi në Filadelfia në 1971. Vëllezërit e kombinuan këtë dizajn me sloganin “Have a Happy Day” dhe morën të drejtën e autorit, shkruan abcnews.al.
Sigurisht, është e vështirë të kuptohet se si një ikonë kaq e thjeshtë mund të bëhet pronë e një personi. Por nëse e quani fat apo gjeni, ishte e qartë se Franklin Loufrani kishte gjetur një minierë ari. Kompania Smiley ishte shënjestër e kritikave herë pas here për pretendimin e një imazhi kaq të zakonshëm, por duket se Harvey Ball, i cili vdiq në vitin 2001, nuk u mërzit nga popullariteti i dizajnit të tij, të cilin e shiti për 45 dollarë. ”
Megjithatë, duke qenë se përdorimi i fytyrës së qeshur në art, modë dhe dizajn nuk ishte gjithmonë i njëjtë, suksesi i kompanisë Smiley varej gjithmonë nga faktorë të jashtëm. Franklin Loufrani i menaxhoi shumë mirë këto luhatje. Ai nuk u mërzit kurrë nga fakti që një logo e krijuar nga një kompani për t’i bërë punonjësit të ndihen mirë, me kalimin e kohës u kthye në diçka revolucionare. Ai nuk luftoi për kontroll mbi kuptimin e fytyrës së buzëqeshur. Gjithçka që bëri ishte rritja e shitjeve pasi buzëqeshja forcoi vendin e saj në kulturën popullore të shekullit të 20-të.
Fillimisht e krijuar për t’i bërë njerëzit të ndihen mirë, buzëqeshja është shndërruar gradualisht në një simbol kundër luftës dhe anti-establishment. Për shembull, në një fotografi të bërë në vitet 1970, dukej qartë se demonstruesit kundër luftës ishin rreshtuar me fytyra të buzëqeshura.
Rritja e shitjeve të vetë fytyrës së buzëqeshur filloi në vitet 1980. Kjo ikonë u fut në klubet e natës, me stilistin Barnzley Armitage që dizajnonte bluza me fytyrë të buzëqeshur.
DJ Danny Rampling veshi një nga bluzat e Armitage në Ibiza. Më vonë, fytyra të buzëqeshura u promovuan në fletushkat që ai printoi për të reklamuar klubin e natës Shoom, të cilin e hapi në Londër në 1987. Fytyra e qeshur shpejt u bë një simbol i utopizmit në mesin e brezit të ri të entuziastëve të “rave”./abcnews.al