Një makinë elektrike e prodhuar në Liban bëri debutimin e saj të shtunën, hera e parë që vendi mesdhetar ka prodhuar një automjet, pavarësisht luftimeve mes një krize të tmerrshme ekonomike dhe ndërprerjeve të shpeshta të energjisë.
Makina e kuqe sportive e quajtur Quds Rise, me emrin arab për Jeruzalemin është projekti i biznesmenit palestinez të lindur në Liban, Jihad Mohammad.
Është “automobili i parë që bëhet në vend”, u tha Mohammad gazetarëve në zbulimin në një park makinash në jug të Beirut.
Ajo u ndërtua në Liban “nga fillimi në fund”, tha ai për prototipin, i zbukuruar në pjesën e përparme me një logo të artë të Kupolës së Shkëmbit, tempullit në kompleksin e Xhamisë Al-Aqsa të Jeruzalemit, vendi i tretë më i shenjtë i Islamit.
Makina do të kushtojë 30,000 dollarë. Prodhimi i deri në 10,000 automjeteve shpresohet të fillojë më vonë këtë vit në Liban, me makina që do të dalin në treg pas një viti, tha Mohammad, drejtori i prodhuesit EV Electra në Liban.
Mohammad, 50 vjeç, tha se ai krijoi kompaninë katër vjet më parë pasi kaloi vite jashtë. Inxhinierët libanezë dhe palestinezë janë të punësuar midis 300 anëtarëve të stafit.
Ai thotë se qëllimi i tij afatgjatë është të konkurrojë në tregun ndërkombëtar për makina hibride dhe elektrike, si dhe të bëjë shitje në Liban.
Por zbulimi vjen ndërsa Libani lufton mes krizës së tij më të rëndë ekonomike në dekada dhe shitjet e makinave të importuara janë në një rekord të ulët, pjesërisht për shkak të kontrolleve të kapitalit dhe zhvlerësimit drastik në tregun e zi.
Tregtarët shisnin vetëm 62 makina të reja në dy muajt e parë të 2021, pothuajse 97 përqind më pak se e njëjta periudhë e një viti më parë, treguan shifrat e lëshuara nga Shoqata e Importuesve të Automjeteve në Liban.
Kriza ekonomike që nga fundi i vitit 2019 ka zhytur në varfëri më shumë se gjysmën e popullsisë.
Por Mohammad tha se blerësve potencialë libanezë do t’u ofrohet mundësia të paguajnë për gjysmën e makinës së re elektrike në dollarë, me pjesën tjetër të paguar në paund libanez me një kurs këmbimi më të mirë se ai i tregut të zi, për t’u paguar për pesë vjet pa interes.
Libani mbështetet gjithashtu në lëndët djegëse fosile për prodhimin e energjisë, tashmë e pamjaftueshme për një popullsi prej rreth gjashtë milion që vuajnë ndërprerje ditore të energjisë.
Për të furnizuar me makinat e saj të reja elektrike, firma planifikon të vendosë rreth 100 stacione rimbushëse në të gjithë vendin të lidhur me gjeneratorët.
Këto mund të ushqehen më pas nga prodhimi i energjisë diellore dhe të erës, tha Mohammad.
Analistja e pavarur e energjisë Jessica Obeid e mirëpriti risinë, por tha se automjetet do të ishin miqësore me mjedisin vetëm nëse sektori i energjisë do të pësonte një reformë serioze.
“Sektori i energjisë është kontribuuesi më i madh në emetimet e gazeve serë të Libanit”, dhe tashmë nën presion për shkak të një mungese në dollarë për të importuar karburant, tha ajo për AFP.
Por, ajo tha, “nëse automjetet elektrike kanë stacione diellore të karikimit, atëherë ky do të ishte një hap në drejtimin e duhur”./abcnews.al