Pse jemi fiksuar më shumë se kurrë me jetesën komode

schedule08:52 - 12 Mars, 2021

schedule 08:52 - 12 Mars, 2021

Nga Hilary George-Parkin – BBC

Duke u rritur në Filipine, Pearl De Guzman, mendoi për komunitetin si diçka që u përkiste dhomave të gjumit që ajo kishte parë në shfaqjet televizive perëndimore. Kur vendi shkoi në bllokim marsin e kaluar, 29-vjeçarja  vendosi të krijonte versionin e saj të hapësirave që ajo pa në Pinterest në një shtëpi njëkatëshe me dy dhoma, që ndan me mamanë, motrën dhe 4 qentë. Ajo i kërkoi xhaxhait të saj zdrukthëtar për ta ndihmuar në ndërtimin e mureve për të ndarë dhomën e gjumit dhe një cep të zyrës, dhe e zbukuroi hapësirën me lule të thata të rregulluara me mjeshtëri në vazo  të vogël. Ajo gjithashtu bleu një kondicioner, që ishte shumë thelbësor pasi në rajonin ku ajo jetoj temperaturat i kalojnë 30 gradë.

Ndërsa interesi fillestar i De Guzman për të krijuar një dhomë komode ishte pjesërisht estetik, ajo ka arritur ta vlerësojë hapësirën e saj edhe më shumë për ndjenjën e rehatisë që jep, veçanërisht si një punonjëse e farmacisë në vijën e frontit gjatë pandemisë.

“Duke e parë tani, mendoj se është një nga arsyet pse jam akoma këtu dhe ende po përballem, madje edhe me virusin”, thotë ajo.

Interesi ynë global për të gjitha gjërat komode, nga pantofla me gëzof dhe zjarre të ndezura deri te dritat vezulluese dhe xhunglat e brendshme, është rritur gjatë pandemisë. Në mediat sociale, magjepsja me rehatinë është bërë globale.

Koncepte të lidhura nga e gjithë bota perëndimore u ofruan gjithashtu si ideale jetese. Në karantinë, Gjenerali Z nxiti rritjen e trendeve si “cottagecore” dhe “grandmillennial”, dy stile që lidhen me jetesën komode që përqafojnë një ideal të romantizuar të epokave më të thjeshta. Ndërsa ata kanë elemente të veçantë estetikë, kopshte bukolike dhe shporta të thurura për të parët, mobilie chintz dhe perde të rrudhura, ato ndajnë një ndjenjë të ngjashme të nostalgjisë, rehatisë dhe arratisjes.

Psikologjikisht, ka disa arsye pse njerëzit tërhiqen nga shënjuesit estetikë të rehatisë, thotë Lily Bernheimer, psikologe mjedisore.

Njëra është koncepti i biofilisë, i cili i referohet tërheqjes së lindur që njerëzit kanë për botën natyrore.

“Edhe nëse jeni brenda duke punuar dhe shikoni nga dritarja dhe shihni një pemë, ajo pamje e thjeshtë e diçkaje natyrore ka aftësinë për të mprehur përqendrimin tuaj për t’ju bërë më të përqendruar dhe në të njëjtën kohë për të lehtësuar stresin”, thotë ajo.

Ndërsa efektet më të thella biofile vijnë nga dalja në natyrë dhe kalimi i kohës në botën natyrore, thotë ajo, ato gjithashtu mund të përjetohen në një shkallë më të vogël duke bashkëvepruar me elemente dhe materiale natyrore si zjarri (qirinjtë), druri (kabina në fshat) dhe leshi (batanije të thurura).

Ekziston edhe teoria e “perspektivës dhe strehimit”, e cila thotë se njerëzit kanë një preferencë specifike për hapësira që janë më të vogla dhe më të ngjashme me shpellat, por që shtrihen në pamje më të ndritshme dhe më të hapura. Hapësira e mbyllur ofron siguri dhe strehim.

Pandemia ka rritur fiksimin tonë për të gjitha gjërat komode.Gjatë vitit të kaluar sidomos, jeta komode është zgjeruar përtej qirinjve të ndezur dhe xhupave të leshta të dimrit. Sot ajo përfshin çarçafë liri të rrëmbyeshëm, bimë shtëpiake me gjethe, orendi në natyrë si gropa zjarri dhe kopshte të oborrit të shtëpisë etj. Tani për tani, shumica e miqve të punonjëses së farmacisë, do mund vetëm të shohin fotot e hapësirës së saj në mediat sociale. Por ajo thotë se disa janë frymëzuar për të ndryshuar edhe ata shtëpitë e tyre, duke pikturuar në mure dhe duke rritur bimë në vazo. Ajo beson se krijimi i një hapësire komode i shërbeu i një qëllim i vlefshëm./e.b-abcews.al