Sektori europian i automobilave, mbi të gjitha industria gjermane e makinave është një mburojë e fuqisë ekonomike të BE-së.
Por edhe për sa kohë?
Po bëhet gjithnjë e më e qartë se eksportet kineze përbëjnë një kërcënim ekzistencial. Këtë javë, Brad Setser, një anëtar i lartë në Këshillin për Marrëdhëniet me Jashtë, postoi në Twitter dy tabela që ilustrojnë shpejtësinë dhe shkallën mahnitëse të zhvillimeve të fundit.
Grafiku i parë tregon se gjatë viteve 2010 Kina u bë një importues masiv i automjeteve, por që nga viti 2020, eksportet kineze janë rritur. Si në shumë sektorë të tjerë, Republika Popullore është tani një eksportues neto.
Kinezët nuk e kanë ndalur importin e automjeteve, tregu ende vlen miliarda për eksportuesit europianë.
Megjithatë, Kina tani po eksporton përsëri në BE në nivele rekord. Duhet thënë se kjo rritje vjen nga kompanitë perëndimore me fabrika në Kinë, jo vetëm nga firmat kineze, por kjo nuk do të jetë shumë ngushëlluese për punëtorët e BE-së apo për këdo që shqetësohet për sigurinë afatgjatë të zinxhirëve të furnizimit të Perëndimit, raporton abcnews.al.
Automobilistika është një sektor i madh i prodhimit që Europa ka arritur të shmangë në det të hapur. Të lejosh që kjo forcë të shkërmoqet është një pakujdesi e madhe.
Por pse po shkatërrohet?
Pas dekadave në të cilat kompanitë e mëdha europiane të makinave ishin në gjendje të mbanin veten e tyre, pse tani kinezët po fitojnë terren?
Një vështrim i shpejtë në grafikun e dytë të postuar nga Setser (i botuar fillimisht në FT ) na tregon një të dhënë masive: pothuajse e gjithë rritja e eksporteve kineze përbëhet nga automjete elektrike.
Gjermanët janë mjeshtrit e padiskutueshëm të motorit me naftë, por ky është vetëm problemi: pasi kishin ndërtuar një strategji industriale rreth kësaj teknologjie thelbësore, ata nuk mund ta linin të të hidhej poshtë.
Më e famshmja, ishte skandali Dieselgate , në të cilin prodhuesit gjermanë u zbuluan duke bërë teste të emetimeve. Megjithatë, ndoshta më i dëmshëm ishte dështimi i përgjithshëm europian për të udhëhequr në zhvillimin dhe komercializimin e makinave elektrike, duke lejuar kështu të tjerët, si Tesla dhe kinezët, të shfrytëzonin momentin, raporton abcnews.al.
Ka ardhur koha që pjesa tjetër e BE-së të vërë në dyshim lidershipin ekonomik të Gjermanisë. Më shumë se kushdo tjetër, gjermanët ishin përgjegjës për varësinë e pamatur të Europës nga furnizimet me energji ruse.
Ata gjithashtu varfëruan grekët dhe shtynë britanikët drejt Brexit. Por për sa i përket industrisë së makinave, ka kohë për të rifituar iniciativën. Megjithëse motori elektrik është një teknologji që ndryshon lojën, mund të ketë një transformim edhe më të madh gjatë rrugës.
Duke pasur parasysh përparimin e shpejtë që po bëhet aktualisht në inteligjencën artificiale (AI), më në fund mund të arrijmë përparimet e nevojshme për t’i bërë automjetet pa shofer një realitet të jetës tonë të përditshme.
Nëse marrim automatizim të plotë në dekadën e ardhshme, atëherë loja do të ndryshojë sërish. Pa nevojën për shoferë, vetë automjetet do të transformohen dhe po kështu do të transformohet edhe mënyra se si e zotërimit, serviseve dhe financave.
Do të jetë një botë krejtësisht e re dhe një mundësi e fundit për Europën e vjetër që të vazhdojë.
/abcnews.al