Opera është një zhanër që mund të përshkruhet si shkrirje e muzikës dhe teatrit. Në librin e tij satirik, ‘Fjalori i Djallit’, shkrimtari amerikan Ambrose Bierce dha përkufizimin e mëposhtëm të operës, “Një shfaqje që përfaqëson jetën në një botë tjetër, banorët e së cilës nuk kanë fjalë, por këngë, nuk kanë lëvizje, por gjeste dhe nuk kanë qëndrime, por qëndrime”.
Ne do t’ju ndihmojmë të mësoni të doni operën dhe më në fund të zbuloni se për çfarë këndojnë këngëtarët e operës në skenë. Në seksionin e bonusit, do të gjeni arie të cilat mund të provoni t’i dëgjoni, për të shijuar këtë formë arti.
Më poshtë do të shqyrtojmë 2 mënyra për të mësuar bazat e operës.
Nëse doni të kuptoni një opera të caktuar
- Ju mund të keni bileta në dorë, ose ndoshta keni dëgjuar një pasazh që ju ka pëlqyer dhe tani dëshironi të shikoni pjesën e plotë.
- Zbuloni se kush e ka shkruar operën, kombësia e kompozitorit dhe kur ka punuar. Kërkoni listat e operave të interpretuara më shpesh për të kuptuar se sa e njohur është pjesa dhe sa qendrore është në repertorin standard.
- Kuptoni formën e operës. Mund të jetë një operë me numra, p.sh. përbëhet nga arie ose duete të dallueshme, të ndara nga një dialog i folur, ose mund të jetë një operë e kompozuar.
- Sigurohuni që të keni akses në përkthimin e tekstit në kohë reale. Titrat mund të ndihmojnë me këtë. Tani ato mund të gjenden jo vetëm nën video, por edhe në sallën e koncerteve sipër skenës (mbititujt) ose pranë karriges suaj. Ju gjithashtu mund të lexoni një libret me përkthimin e tekstit të operës.
Nëse doni të kuptoni operën në përgjithësi
Kjo do të kërkojë një qasje më të gjerë dhe do t’ju duhet të dëgjoni më shumë se një pjesë.
Filloni të vogla. Para se të dëgjoni një operë që zgjat 2 orë, kushtojini vëmendje arieve, të cilat zgjasin jo më shumë se 10 minuta. Ata jo vetëm që do t’ju japin një ide të përgjithshme të të gjithë pjesës, por gjithashtu do t’ju ndihmojnë të kuptoni stilin e kompozitorit.
Dëgjoni kompozitorë të ndryshëm. Por mos e filloni udhëtimin tuaj me Wagner, ai është shumë i vështirë për fillestarët. Zgjedhjet më të mira do të ishin Gioachino Rossini dhe Mozart. Italianët janë të famshëm për operat e tyre, ndaj do t’ju ndihmojnë ta kuptoni më mirë këtë art. Zgjidhni diçka të lehtë, të thjeshtë dhe me një melodi tërheqëse. Edhe nëse nuk e keni dashur më parë operën, me siguri keni dëgjuar disa pjesë të famshme. Për shembull, aria Mbretëresha e Natës nga opera Flauti Magjik nga Mozart.
Lexoni libreton, shikoni titrat. Merrni çdo mundësi për të zhytur më thellë në pjesë. Pasi të keni zhvilluar këto aftësi, përpiquni të ndiqni partiturat e pianos dhe vokalit. Edhe nëse nuk dini të lexoni muzikë, përpjekja për të ndjekur së bashku partiturën do t’ju ndihmojë të përqendroheni në muzikë. Pjesët e operave më të famshme, të shkruara mbi 100 vjet më parë, mund të gjenden lehtësisht në bibliotekën IMSLP. Vetëm sigurohuni që po përdorni partiturat vokale në vend të partiturave të plota orkestrale, gjë që do të jetë e vështirë për fillestarët.
Zhvilloni aftësitë tuaja të të dëgjuarit. Ju do të duhet të dëgjoni një arie disa herë përpara se të njiheni me të. Dhe njerëzit priren të shijojnë format e reja të muzikës pasi ato bëhen të njohura.
Kushtojini vëmendje gjesteve
Meqenëse opera karakterizohet nga një kombinim i të kënduarit dhe aktrimit, ajo mund të kuptohet jo vetëm me vesh, por edhe vizualisht. Një këngëtar mund të portretizojë emocione me ndihmën e shprehjeve të fytyrës, për shembull, duke rrumbullakosur sytë, duke rrumbullakosur sytë ose duke ngritur vetullat. Por salla e koncerteve është e madhe dhe publiku zakonisht ndahet nga skena me një gropë orkestrale. Prandaj, edhe duke u ulur në ndenjësen e radhës
së parë nuk është gjithmonë e mundur të shihen fytyrat e këngëtareve.
Për fat të mirë, këngëtarët e operës përdorin gjeste të caktuara që i ndihmojnë shikuesit të kuptojnë më mirë se për çfarë bëhet fjalë për këndimin e tyre. Peter Gammond, autori i librit The Bluffer’s Guide to Opera: Bluff Your Way in Opera i përshkroi ato:
Krahu është lënë mënjanë, ose, të dy krahët janë larg njëri-tjetrit. Kështu një këngëtare tregon se sa po e shijojnë momentin aktual dhe jetën e tyre në përgjithësi. Duke marrë parasysh komplotet e shumë operave, ky gjest më së shpeshti shihet vetëm në skenat e para, pasi veprimi bëhet gjithnjë e më i zymtë dhe pesimist drejt fundit.
Një dorë ose të dyja duart janë të palosur në gjoks. Në këtë mënyrë një këngëtare tregon se fjalët e tyre janë të sinqerta dhe të vërteta. Edhe pse ngjarjet në skenë mund të ngjajnë ndonjëherë me teatrin e absurdit, ky gjest neutralizon dyshimet për të gjithë veprimin.
Një dorë është në ballë me pëllëmbën e kthyer lart. Kjo do të thotë se një personazh po vuan, ata janë të torturuar nga pendimi dhe ankthi mendor. Ose, ata mund të jenë të hutuar, të pikëlluar ose të gjitha sa më sipër./abcnews.al