Tifozët janë të rëndësishëm në vendimmarrjen e këtyre klubeve të futbollit.
Chelsea kohët e fundit kaloi nga një miliarder në tjetrin. Todd Boly bleu Klubin e Futbollit Chelsea nga Roman Abramovich për 4.5 miliardë funte. Newcastle United është një shembull tjetër kur Fondi i Investimeve Publike të Arabisë Saudite bleu 80% të aksioneve në klub.
Koncepti i miliarderëve që zotërojnë klube futbolli është i zakonshëm në vende si Anglia. Por koncepti i klubeve të futbollit në pronësi të tifozëve është shumë i zakonshëm në vende si Gjermania dhe Spanja. Është koha për të popullarizuar këtë koncept në vende të tjera, sepse në fund tifozët janë palët më të mëdha të interesit në çdo klub futbolli, shkruan abcnews.al.
Më poshtë janë pesë klubet më të mira të futbollit në pronësi të tifozëve:
5. AFC Wimbledon, Liga 2 (kategoria 4), Angli
AFC Wimbledon është një përjashtim nga koncepti i pronësisë private kaq popullor në Angli. Historia e tyre filloi me lëvizjen e Wimbledon FC në Milton Keynes, e cila u bë MK Dons në 2003. Kjo nuk i pëlqeu tifozëve dhe tifozëve, të cilët vendosën të qëndrojnë në këmbë dhe krijuan një ekip të ri. Skuadra filloi në divizionin e nëntë dhe tani luan në Ligue 2 (sezonin e kaluar ata luajtën në Ligue 1, por u rrëzuan, duke përfunduar në vendin e 23-të nga 24).
4. Rangers, Premiership, Skoci
Rangers nuk janë me të vërtetë 100% në pronësi të tifozëve. Ata kishin 11% të aksioneve të klubit. Një grup tifozësh të quajtur “Club 1872” [Club 1872] mbajtën këtë paketë. Ata ishin organizata e dytë më e madhe në bordin e drejtorëve dhe për këtë arsye kishin më shumë se vetëm një fjalë në punët e klubit.
Por sipas të dhënave të fundit, kjo organizatë aktualisht ka pak më pak se 5% të aksioneve.
Klubi i 1872 doli në plan të parë pas zhgënjimit të tifozëve me menaxhmentin e tyre të mëparshëm. Tifozët kursyen para dhe investuan në klub. Me kalimin e kohës, fuqia e tifozëve vetëm u rrit, dhe bashkë me të edhe fuqia e tyre blerëse. Kohët e fundit, pronari i klubit Dave King njoftoi mundësinë që Klubi 1872 të merrte 25% të aksioneve në klub. Për momentin, është kompania e tij New Oasis Asset Limited që zotëron shumicën e aksioneve të klubit – 15.45%.
3. Athletic Bilbao, La Liga, Spanjë
Athletic Bilbao është një nga katër skuadrat në pronësi të tifozëve në divizionin më të lartë të Spanjës. Në periudha të ndryshme të historisë së klubit, ka pasur edhe derbi bask kundër Alaves, dhe Osasuna, shkruan abcnews.al.
2. Barcelona, La Liga, Spanjë
Një nga klubet më të njohura të futbollit në pronësi të tifozëve është Barcelona. Ata janë shumë më të pasur dhe më të mbështetur se rivalët e tyre baskë. Anëtarët ose mbështetësit individualë të klubit votojnë në zgjedhjet e klubit. Klubi mbështetet edhe nga klube të ndryshme tifozësh. Problemi i vetëm me Barcelonën janë zgjedhjet presidenciale.
Çdo person që dëshiron të bëhet president duhet të paguajë 10% të vlerës neto të klubit si depozitë. Kjo përfundimisht transferon pushtetin te të pasurit dhe jo te tifozët e zakonshëm. Presidenti aktual Joan Laporte duhej të kontribuonte me 108 milionë funte përpara se të merrte drejtimin e klubit.
Ndryshe nga një shoqëri me përgjegjësi të kufizuar, nuk është e mundur të blini aksione në klub, por vetëm anëtarësim. Anëtarët e Barcelonës, të quajtur socis, formojnë asamblenë e delegatëve, e cila është organi më i lartë drejtues i klubit. Që nga 30 qershori 2022, klubi ka 143,086 socio.
1. Bayern Munich, Bundesliga, Gjermani
Bundesliga gjermane ka një rregull popullor 50+1. Kjo do të thotë që fansat do të zotërojnë të paktën 51% të aksioneve. Bayern Munich bëri një hap përpara dhe e rriti këtë shifër me 75%. Një nga arsyet pse Bayern Munich ka qenë gjithmonë një gjigant evropian është për shkak të tifozëve të tyre.
Më konkretisht, futbolli profesionist në Bayern drejtohet nga një filial, FC Bayern Munchen AG. AG është shkurtimi i Aktiengesellschaft dhe Bayern drejtohet si një shoqëri aksionare, një kompani aksionet e së cilës nuk janë të listuara në një bursë publike, por janë në pronësi private. Bayern Munchen AG është 75% në pronësi të FC Bayern Munchen e. V. (e. V. është shkurtesë për Eingetragener Verein, që përkthehet si “Klubi i regjistruar”). Tre korporata gjermane, prodhuesi i mallrave sportive Adidas, kompania e automobilave Audi dhe grupi i shërbimeve financiare Allianz zotërojnë secila 8.33% të aksioneve, për një total prej 25%. Adidas bleu aksionet e saj në vitin 2002 për 77 milionë euro. Këto para synonin të financonin ndërtimin e Allianz Arena. Në vitin 2009, Audi pagoi 90 milionë euro për aksionet e saj. Kapitali u përdor për shlyerjen e kredisë për Allianz Arena. Dhe në fillim të vitit 2014, Allianz u bë aksioneri i tretë i kompanisë, duke blerë aksionet e saj për 110 milionë euro. Me shitjen, Bayern pagoi borxhin e mbetur në Allianz Arena 16 vjet përpara afatit. Departamentet e tjera sportive të Bayernit drejtohen nga klubi. /G.D abcnews.al/