Kina e ka dënuar një vendim të Bashkimit Evropian për të rritur tarifat për automjetet elektrike kineze si “një akt të hapur proteksionizmi”.
Komisioni Evropian, krahu ekzekutiv i BE-së, tha se duke filluar nga korriku, do të vendosë tarifa të përkohshme që do t’i godasin prodhuesit kinezë të automjeteve me tarifa shtesë deri në 38%, nga niveli aktual prej 10%, nëse bisedimet me Kinën nuk e çojnë në një zgjidhje efektive.
Zëdhënësi i Ministrisë Kineze të Tregtisë, He Yadong, e kritikoi vendimin të enjten.
“Kjo jo vetëm që do të dëmtojë të drejtat dhe interesat legjitime të industrisë së automjeteve elektrike të Kinës, do të prishë bashkëpunimin reciprokisht të dobishëm midis Kinës dhe Evropës në automjetet e reja të energjisë, por gjithashtu do të shtrembërojë industrinë globale të automobilave dhe zinxhirët e furnizimit, përfshirë ato të BE-së,” tha ai në një konferencë javore për shtyp.
“Është një akt flagrant proteksionizmi”, shtoi ai.
Komisioni i BE tha se një hetim që hapi vitin e kaluar zbuloi se industria kineze e automjeteve elektrike “përfiton nga subvencionimi i padrejtë, i cili po shkakton një kërcënim për dëmtimit ekonomik të prodhuesve të BE-së të automjeve elektrike me bateri.
Tarifat shtesë të propozuara do të ndryshojnë sipas kompanive.
BYD do të përballet me një tarifë shtesë prej 17.4%; Geely, e cila zotëron Volvo të Suedisë, do të goditet me 20% të tjera, ndërsa SAIC do të përballet me një normë prej 38.1%.
Yadong tha se Kina rezervon të drejtën për të paraqitur rastin në Organizatën Botërore të Tregtisë dhe do të marrë “të gjitha masat e nevojshme për të mbrojtur të drejtat dhe interesat legjitime të ndërmarrjeve kineze”.
Presidenti amerikan Joe Biden vendosi së fundmi tarifa të reja të mëdha për automjetet elektrike kineze, bateritë e avancuara, diellore, çelikun, aluminin dhe pajisjet mjekësore.
Biden tha se subvencionet e qeverisë kineze japin një avantazh të padrejtë në tregtinë globale.
Analistët kanë paralajmëruar se ekziston një rrezik serioz i një lufte tregtare, e cila do të rriste çmimet për konsumatorët dhe do të dëmtonte eksportuesit dhe punonjësit si në Evropë ashtu edhe në Kinë – edhe pse secili vend shërben si një treg i madh për tjetrin.
“Është pak si të shohësh një aksident trafiku me lëvizje të ngadaltë duke u shpalosur,” tha Jens Eskelund, presidenti i Dhomës Evropiane të Tregtisë në Kinë në fillim të këtij viti.
“Aksidenti nuk ka ndodhur ende dhe … është ende e mundur akoma të gjendet një platformë devijimi. Po bëhet urgjente.”
Kina lëshoi një krismë paralajmëruese në janar, duke nisur një hetim anti-dumping për eksportet e pijeve evropiane duke përfshirë konjakun francez.
Franca ishte një mbështetëse kryesore e hetimit të BE-së që rezultoi në shpalljen e tarifave të së mërkurës.
BE po heton gjithashtu subvencionet e dhëna për kompanitë kineze të erës dhe diellit dhe po shqyrton dyshimet se Kina po e kufizon padrejtësisht aksesin në treg për pajisjet mjekësore, një ankesë e gjatë e prodhuesve evropianë./abcnews.al