Lumi Rhine është arteria kryesore tregtare për 80% të transportit të brendshëm të mallrave të ekonomisë gjermane, duke përfshirë naftën bruto dhe gazin natyror.
Tani, industria duhet të gjejë mënyra të reja për të transportuar mallra, nga qymyri te kimikatet, pasi niveli gjithnjë e më i ulët i Rhine po dëmton ‘motorin me avull’ të Europës.
Sipas shërbimit meteorologjik federal të Zvicrës, reshjet e dëborës nën mesataren e dimrit të kaluar dhe shkrirja e akullnajave nënkuptojnë se niveli i ujit të lumit ka veçanërisht të ngjarë të bjerë në nivelet më të ulëta historike.
Kur matësi në kalimin Kaubb arrin 40 cm ose më pak, lundrimi i shumicës së anijeve bëhet i padobishëm. Sipas të dhënave të qeverisë gjermane, thellësia e lumit në perëndim të Frankfurtit pritet të bjerë në 30 cm më 15 gusht, raporton abcnews.al.
Vetëm, në vitin 1990 dhe 2018, niveli i Rhine kishte arritur nivele veçanërisht të ulëta. Mirëpo, kjo në të dyja rastet kishte ndodhur në fund të tetorit. Përmes lumit, afërsisht 6,900 anije transportojnë mallra kritike si qymyri, çeliku, kimikatet, karburantet dhe gruri.
Në vitin 2021, rreth 160 milion ton mallra u transportuan përmes Rhine. Në të njëjtën kohë, Rhine përdoret gjithashtu për të transportuar naftë nga portet Amsterdam-Rotterdam-Antwerp (ARA) në Gjermani dhe Zvicër.
Ndërprerja e transportit të brendshëm të naftës vë në rrezik 400,000 fuçi/nafte në ditë. Në këtë kuadër preket edhe industria e aviacionit, ku shumë kompani nuk arrijnë të sigurojnë sasitë e nevojshme të karburantit të avionëve.
Industria BASF ka filluar gjithashtu të përdorë një anije të vogël gërmimi për të furnizuar qendrën e Ludwigshafen, e cila merr rreth 40% të lëndëve të para të saj përmes Rhine, raporton abcnews.al.
Në rastin e kimikateve, lumi është shpesh opsioni i vetëm i transportit. Nivelet e ulëta të ujit kanë bërë që anijet të reduktojnë ngarkesat e tyre me më shumë se gjysmë, nën 1500 tonë metrikë.
Kompania gjermane kimike Covestro transporton mbi 30% të produkteve të saj dhe merr shumicën e lëndëve të para për prodhimin e tyre nëpërmjet Rhine.
Më poshtë lumit, Thyssenkrupp po monitoron nga afër nivelet e ujit në Duisburg, pranë Këlnit. Lumi atje është aktualisht 171 cm i thellë, ku 150 cm konsiderohet niveli që e bën të padobishëm transportin e materialeve me maune.
Planet e qeverisë gjermane dhe të Zvicrës
Mbështetja politike për Rhine nuk ka gjasa të ndodhë. Planet për të lehtësuar lundrimin në Rhine janë përfshirë në mosmarrëveshje midis tre partive në koalicionin qeverisës të Olaf Scholz.
Pa legjislacion për të lehtësuar pengesat, pastrimi i pjesës kryesore të Rhine-it të mesëm nuk do të ndodhë deri në vitin 2030, sipas Shoqatës së Transportit të Brendshëm të Gjermanisë BDB.
Dhe ka një shqetësim shtesë për qeverinë. Që kur Rusia ndërpreu furnizimet me gaz në Gjermani, ministrat janë mbështetur më shumë në termocentralet me qymyr. Por pjesa më e madhe e qymyrit transportohet me anije.
Një pjesë e ngarkesave transportohet në rrjetin hekurudhor, por kapaciteti është i kufizuar. Në kontrast me qasjen e ngadaltë të Gjermanisë, Zvicra tashmë ka ndërmarrë pastrimin e ujit për të lehtësuar aksesin në portet e Rhein.
/abcnews.al