“Mona Lisa” vazhdon të zbulojë sekrete: Shkencëtarët gjetën me rreze X se me çfarë ngjyrash ishte lyer

schedule08:39 - 13 Tetor, 2023

schedule 08:39 - 13 Tetor, 2023

Duke përdorur rrezet X, shkencëtarët kanë mësuar njohuri mbi teknikat e përdorura nga Leonardo da Vinci për të pikturuar portretin revolucionar të “Mona Lizës”.

Hulumtimi, rezultati i të cilit u botua në “Journal of the American Chemical Society”, sugjeron se mjeshtri i famshëm italian i Rilindjes mund të ketë qenë në një humor veçanërisht eksperimental kur filloi të punojë në “Mona Lisa” në fillim të shekullit të 16-të.

Receta për bojë vaji që Leonardo përdori si shtresë bazë për përgatitjen e panelit të drurit të plepit duket se ka qenë ndryshe për “Mona Lisa”, me një përbërje kimike të veçantë karakteristike, ka një ekip shkencëtarësh dhe historianësh arti nga Franca dhe Britania e Madhe. Zbuluar.

“Atij i pëlqente të eksperimentonte dhe secila prej pikturave të tij është teknikisht krejtësisht e ndryshme”, tha Victor Gonzalez, autori kryesor i studimit dhe kimist në organin më të lartë të kërkimit francez, CNRS.

Gonzalez studioi përbërjen kimike të dhjetëra veprave të Leonardo, Rembrandt dhe artistë të tjerë.

“Në këtë rast, është interesante të shihet se ekziston vërtet një teknikë specifike për shtresën bazë të ‘Mona Lisa’,” tha ai për Associated Press.

Studiuesit kanë gjetur përbërjen e rrallë “plumbonacrite” në shtresën e parë të bojës së Leonardos.

Zbulimi konfirmoi për herë të parë atë që historianët e artit kishin supozuar më parë: se Leonardo ka shumë të ngjarë të përdorte pluhur oksid plumbi për të trashur përzierjen bazë të bojës dhe për ta ndihmuar atë të thahej ndërsa filloi punën për portretin e gruas që tani shikonte pas. xham mbrojtës në muzeun e Luvrit në Paris.

Shkencëtarët vëzhguan strukturën e tij atomike duke përdorur rrezet X në një “sinkrotron”, një makinë e madhe që përshpejton grimcat me shpejtësinë e dritës. Kjo i lejoi ata të zbulonin përbërjen kimike.

“Plumbonacrite” është një nënprodukt i oksidit të plumbit, i cili i lejon studiuesit të thonë me më shumë siguri se Leonardo ndoshta ka përdorur pluhurin në recetën e tij të bojës.

Pas Leonardos, mjeshtri holandez Rembrandt mund të ketë përdorur një recetë të ngjashme kur pikturonte në shekullin e 17-të. Gonzalez dhe studiues të tjerë kanë gjetur më parë “plumbonacrite” në punën e tij./abcnews.al