Leontina Nika
Në historinë e njerëzimit, gjuhët, kulturat, traditat përzihen, mbivendosen. Studiuesi Ermir Hoxha është përpjekur që të mbledh në një vepër historinë e artit në Shqipëri. E ndarë në katër periudha Prehistoria, Antikiteti, Arti Mesjetar dhe Arti Pasbizantin.
“Ndarja në katër periudha ishte e domosdoshme. Por edhe doja të respektoja një lloj tradite që ka të bëjë me Historinë e Arit Shqiptar, Botimi më i mirë nga Instituti i Lartë i Arteve në 1990.”
Një ndër femomenet e veçanta në këtë rrugëtim të historisë së artit në Shqipëri, është pozicioni i artistit në shoqëri, e cila zë një vend të veçantë në këtë studim, e ku thelbësore është kuptimi i frymës së artistit nën ndikimin e kohë.
“Nga prehistoria, në gjithë periudhën tjetër, artisti duhet të kuptohet si një individ që është marrës. Merr një porosi që, diktohet nga porositësi. Në periudhën Mesjetare dhe post Mesjetare ky ndikim është përcaktues.”
Kapërcyelli tranzitiv, nga një periudhë në tjetrën, është pika kyçe e këtij libri thekson Hoxha.
“Periudhat më të rëndësishme janë thyerjet e periudhave. Nuk është një periudhë në vetvete.”
Gjuha e përdorur është e thjeshtë e shpjeguese për lexuesin. /abcnews.al/