Çfarë mund t’i mësojë botës Brazili mbi arsimin?

schedule13:46 - 18 Dhjetor, 2021

schedule 13:46 - 18 Dhjetor, 2021

 The Economist

Kur Amaury Gomes filloi të jepte mësim lëndën e historisë në Sobral në mesin e viteve 1990, shkollat ​​ ishin në kaos. Qyteti me 200,000 banorë shtrihet në Ceará, një shtet në verilindje që ka një nga nivelet më të larta të varfërisë në Brazil.

Kur zyrtarët lokalë zhvilluan teste në vitin 2001, ata zbuluan se 40% e tetëvjeçarëve të Sobral nuk dinin të lexonin. Një e treta e nxënësve të shkollës fillore ishin izoluar për të paktën një vit. Stafi nuk ishte gjithmonë shumë i mirë, tha Gomes. Ai tha se një drejtoreshë  nënshkroi dokumentet me një gjurmë gishti, sepse asaj i mungonte vetëbesimi edhe për të shkruar emrin e saj.

Këto ditë  Gomes është shefi i një kolegji  për trajnimin e mësuesve dhe qyteti i tij ka vizitorë nga i gjithë Brazili. Në vitin 2015, fëmijët e shkollës fillore të Sobral mbushën titujt kryesorë duke fituar pikët më të larta në vend në testet e matematikës dhe shkrim-lexim, një moment historik në një rrugëtim të nisur pothuajse 20 vite më parë, shkruan abcnews.al

Pandemia e ka kthyer qytetin në qendër të vëmendjes si një model për arsimtarët që kërkojnë të rifillojnë shkollimin pas mbylljeve të gjata. Në nëntor zyrtarët ambiciozë nga pjesë të tjera të Brazilit hynë në kolegjin e Gomes, grupi i parë që nga fillimi i pandemisë për të marrë pjesë në një nga turnet që Sobral u ofron të huajve që janë kureshtarë.

Historitë e suksesit janë të rëndësishme për mësuesit në Brazil, tani më shumë se kurrë. Para pandemisë, vetëm rreth gjysma e fëmijëve ishin të aftë të lexonin pasi kishin mbaruar  shkollën fillore, në krahasim me gati tre të katërtat në vendet e tjera me të ardhura të mesme. Në vitin 2017, Banka Botërore paralajmëroi se mund të duheshin 260 vite përpara se 15-vjeçarët brazilian të lexojnë dhe shkruajnë. Që atëherë, shumë nxënës brazilianë kanë humbur rreth 18 muaj shkollë si rezultat i mbylljes së shkollave (shumica e shkollave tani janë rihapur). Pak vende i mbajtën klasat e mbyllura për një periudhë kaq të gjatë.

Të dhënat nga Sao Paulo sugjerojnë se gjatë kësaj periudhe fëmijët mësuan më pak se një e treta e asaj që do të kishin mësuar normalisht dhe se rreziku i braktisjes së nxënësve u trefishua. Jair Bolsonaro, presidenti i Brazilit, duket se nuk ka një plan konkret për ta rikthyer mësimdhënien në rrugën e duhur. Edhe para Covid-19 politikat e tij arsimore ishin të pakta. Ai tha se donte që shkollat të drejtoheshin nga ushtria dhe që Kongresi të legalizonte shkollimin në shtëpi, raporton abcnews.al

Megjithatë, administrata e tij kaotike nuk ka bërë shumë përparim as drejt këtyre synimeve të çuditshme. Në vetëm 3 vite janë ndërruar 4 ministra të arsimit. Sipas Priscila Cruz,një organizatë bamirëse me qendër në Sao Paulo, boshllëku në qeverinë federale po i bën zyrtarët komunalë dhe shtetërorë më të prirur për të marrë mësime nga njëri-tjetri. Suksesi në Sobral i ka rrënjët në reformat e nisura në fund të viteve 1990. Në pjesën më të madhe të Brazilit, qeveritë e qytetit caktojnë miqtë ose aleatët e tyre politikë për të shërbyer si drejtorë shkollash. Zyrtarët në Sobral këmbëngulën që këto  punë do të jenë të vlefshme vetëm kandidatët  që mund t’i fitojnë ato me meritë pasi të konkurrojnë në intervista dhe teste.

Qyteti mbylli shkollat ​​e vogla në zonat periferike, ku stafi zakonisht mësonte fëmijët në disa klasa. Bashkimi i tyre me nxënës më të mëdhenj u lejoi më shumë nxënësve të mësonin nga mësuesit më të mirë të Sobral dhe uli kostot. Ky riorganizim ka ndihmuar në mbajtjen e shpenzimeve për nxënës nën mesataren kombëtare, sipas Bankës Botërore.

Në klasë, Sobral është fokusuar në mënyrë obsesive për t’u siguruar që fëmijët e vegjël të mund të lexojnë. Qyteti vendosi që çdo nxënës duhej të dinte patjetër shkrim-lexim  përpara se të hynte në klasën e tretë. Ekzaminuesit filluan të dëgjonin të gjithë fëmijët në vitet e para të shkollës duke lexuar me zë të lartë. Këto ditë profesionistë vendas kanë zhvilluar teste në mbarë qytetin në matematikë dhe portugalisht për të gjitha klasat.

Mësuesit fitojnë shpërblime nëse nxënësit e tyre arrijnë objektivat minimale. Planet e mësimit të nxjerra nga qyteti bëjnë të mundur që asnjë mësues të mos ketë nevojë të marrë një klasë të papërgatitur. Çdo mësues kalon një ditë në muaj në trajnim. Jo shumë nga ato që ka bërë Sobral do t’i befasonte reformatorët në vendet më të pasura, sipas Claudia Costin, një akademike që drejtonte sistemin shkollor të Rio de Zhaneiros.

Ajo që e bën më bindëse historinë e Sobral është se ka pasur përmirësime në të gjithë Ceará-n. Në vitin 2006, u zgjodhën disa të njohur për të drejtuar qeverinë e shtetit. Ata, nga ana tjetër, u dhanë qyteteve më shumë fuqi për të drejtuar shkollat ​​e tyre. Ata zhvilluan gjithashtu një test mbarëkombëtar të shkrim-leximit për tetëvjeçarët dhe rritën numrin e trajnimeve dhe rrjedhën e materialeve për mësuesit. Më e rëndësishmja, ata fituan një pjesë të parave që çdo qytet merr nga shteti në varësi të përmirësimit të rezultateve shkollore. Kjo u jep kryebashkiakëve arsye të mjaftueshme për të vënë në krye të shkollave persona inteligjentë  dhe u jep arsye zyrtarëve të tjerë për të ndihmuar drejtuesit e arsimit vendas të kenë sukses.

Asnjë shtet nuk ka parë që rezultatet e shkollave të rriten aq shpejt sa Ceará që nga fillimi i krahasimeve rigoroze në 2005.  Sipas të dhënave më të fundit që nga viti 2019,  disa qytete lokale shënuan rritje në renditje kombëtare, edhe pse rezultatet në  Sobral shënuan pak rënie. Dymbëdhjetë sisteme shkollore Cearan renditen ndër 20 më të mirat e Brazilit (të gjykuar nga performanca e shkollave fillore). Sobral ra nga vendi i parë, pas katër vitesh triumfi. Çuditërisht, qytetet  që shtrihen vetëm përtej kufijve të Ceará-s me shtetet e tjera kanë qenë gjithashtu duke u ngjitur në renditje, sipas Daniel Santos në Universitetin e Sao Paulo, shkruan abcnews.al

Në vitin 2018, Veveu Arruda, i cili shërbeu si kryebashkiak i Sobral nga 2011 deri në 2016, krijoi një organizatë – e mbështetur nga Fondacioni Lemann, një shoqatë e madhe bamirësie, ndër të tjera  që synon të ndihmojë qeveritë  në Brazil të imitojnë disa nga reformat e rajonit. Një nga programet e tij përfshin ofrimin e këshillave për guvernatorët në dhjetë nga 27 shtetet e Brazilit. Një tjetër, që ofron më shumë ndihmë praktike për qeveritë bashkiake, së shpejti do të zgjerohet në rreth 50 qytete.

Jo të gjithë mendojnë se formulat nga verilindja e Brazilit janë të sigurta se do të ndihmojnë shkollat ​​në rajone të tjera. Sobral ndoshta ka përfituar nga politika e tij jashtëzakonisht e qëndrueshme. E njëjta  politike ka drejtuar bashkinë për 25 vite. Ata kanë pasur prioritet arsimin. Qytetet që punojnë me Arruda janë këshilluar të zgjedhin strategjitë që ata mendojnë se i përshtaten më mirë kushteve lokale. Një gjë e rëndësishme, thotë ai, është të heqësh dorë nga një mentalitet që “fëmijët e varfër nuk mund të mësojnë”.

Pavarësisht vlerësimit të arsimit në Sobral, performanca gjatë pandemisë nuk ka qenë e lavdishme. Udhëheqësit lokalë mbyllën shkollat.

“Ne ishim të frikësuar,” tha Ivo Gomes, kryebashkiak që nga viti 2017. Nxënësit  nuk morën njohuritë e duhura gjatë mësimit online. Por deficitet nuk janë aq të thella sa ato në qytete të tjera, duke shtuar se  shumë pak nxënës kanë braktisur shkollën. Shkollat ​​në Sobral janë shumë më të përgatitura se shumica e shkollave në Brazil.

/abcnews.al

Mos rri jashtë: bashkohu me ABC News. Ne jemi kudo!