Akulli i Antarktidës zbulon sekretin mjedisor 150-vjeçar

schedule12:06 - 21 Shtator, 2021

schedule 12:06 - 21 Shtator, 2021

A mund ta dinë njerëzit atë që dëshmoi mjedisi 150 vjet më parë? Në nivelin teorik, mund të duket e vështirë, apo edhe e pamundur, por studiuesit në Universitetin e Kalifornisë (UCI) e kanë bërë të mundur përdorimin e akullit në Antarktidë.

Në një studim të botuar në revistën Proceedings of The National Academy of Science, studiuesit njoftuan se hidrogjeni molekular u rrit nga 330 në 550 pjesë për miliardë në atmosferën e Tokës nga 1852 në 2003, pasi ata studiuan ajrin e bllokuar në shtresa të ngjeshura të akullit të Antarktikut.

Hidrogjeni (H2) është një nënprodukt i djegies së karburantit fosil, djegies së biomasës dhe oksidimit të metanit, ndër burimet e tjera, dhe ka një ndikim në ngrohjen globale dhe shtresën e ozonit. Kështu, monitorimi i niveleve të tij është një faktor kyç që ndihmon në shqyrtimin e ndikimit të aktiviteteve njerëzore në mjedis.

“Ajri i vjetër është i bllokuar në një borë shumëvjeçare mbi një fletë akulli dhe marrja e mostrave na jep një llogari shumë të saktë të përbërjes atmosferike me kalimin e kohës. Rindërtimi ynë paleoatmosferik i niveleve të H2 ka rritur shumë kuptimin tonë për emetimet antropogjene që nga fillimi i revolucionit industrial”, tha John Patterson, studiues i UCI në një raport të postuar në faqen e internetit të universitetit më 10 shtator.

Patterson tha se pjesa më e madhe e rritjes në H2 i atribuohet aktiviteteve njerëzore, veçanërisht atyre që rezultojnë në emetime të burimeve të transportit.

“Politikat qeveritare për emetimet e gypave të shpinës kanë çuar në një rënie të monoksidit të karbonit në atmosferë, kështu që ne duhet të kishim pritur që të shihnim të njëjtin ndikim në hidrogjenin molekular, por duket se nuk është kështu. Nuk ka dëshmi se emetimet atmosferike të hidrogjenit molekular janë ulur në shekullin e 20 -të”, tha ai.

“Mund të ketë një burim të ri të emetimeve të H2 në horizont, pasi më shumë njerëz miratojnë energji hidrogjeni me karbon zero për automjete dhe nevoja të tjera, duke çuar në mundësinë e rrjedhjes në atmosferë”, shpjegoi ai.l.k/abcnews.al