Nga Jonty Bloom, BBC
Vendosja e produkteve në filma është pothuajse po aq e vjetër sa vetë industria e filmave. Shembulli i parë i fenomenit thuhet të jetë komedia e Buster Keaton “The Garage” e vitit 1919, e cila paraqiti logot e firmave të benzinës dhe ndërmarrjeve të vajit motorik.
Gjatë 2019-ës dhe industria globale e vendosjes totale të produkteve, nëpër filma, shfaqje televizive dhe video muzikore, besohej se vlente 20.6 miliardë dollarë atë vit, sipas një raporti nga firma e analizës së të dhënave PQ Media. Është shumë fitimprurëse që aktori kryesor i një shfaqje të veshë një firmë të caktuar rrobash, ose të pijë një kafe, ose të ngasë një makinë të veçantë.
Por ndërsa më parë produkti duhej që në të vërtetë, fizikisht të ishte aty kur filmoheshin skenat, industria e reklamave tani po kthehet drejt teknologjisë që mund të fusë imazhe të krijuara nga kompjuteri.
Kështu që artikujt mund të shtohen në mënyrë digjitale në pothuajse çdo shfaqje filmike ose televizive. Për shembull, reklamuesit mund të vendosin etiketa të reja në shishet e shampanjës në Rick’s Cafe në “Casablanca”, të shtojnë shenja të ndryshme reklamimi neoni në sfond në “Ocean’s 11”, ose t’i kërkojnë Charlie Chaplin të promovojë një pije të gazuar.
Dhe pastaj disa javë, muaj ose vite më vonë produktet e shtuara mund të kalojnë lehtësisht tek marka të ndryshme.
Një nga firmat që ka zhvilluar aftësinë për ta bërë këtë është biznesi i reklamave në Mbretërinë e Bashkuar Mirriad. Teknologjia e saj tani po përdoret nga një uebfaqe kineze për transmetimin e videove, dhe krijuesit e shfaqjes televizive amerikane “Modern Family” gjithashtu e kanë provuar.
Shefi ekzekutiv i Mirriad. Stephan Beringer, pret që vendosja e tillë digjitale e produkteve të bëhet e përhapur. Firma e tij doli me këtë proces pasi bëri më parë efekte speciale të filmave.
Zhvillimi teknologjik vjen në një kohë kur vendosja e produktit është gjithnjë e më e rëndësishme për reklamuesit, duke u rritur me 15% në vlerë globale në 2019, sipas raportit të PQ Media. Mbi të gjitha, shumica e prodhuesve po transmetojnë gjithnjë e më shumë filma dhe shfaqje televizive përmes shërbimeve të tilla si Netflix dhe Amazon Prime, të cilat nuk kanë pushime reklamash, raporton abcnews.al
Por kjo vendosje e produkteve të teknologjisë së lartë nuk është e kufizuar në filma dhe programe televizive. Industria e muzikës, e goditur nga Covid-19 duke e bërë turneun të pamundur, dhe ende duke u rikuperuar nga humbja e shitjeve të CD-ve, është e etur të hyjë në veprim.
James Sandom është drejtori menaxhues i Red Light Management me seli në Mbretërinë e Bashkuar, i cili përfaqëson muzikantë dhe grupe përfshirë Kaiser Chiefs dhe Franz Ferdinand.
Ai beson se shumë muzikantë do të kapin shansin për të shtuar vendosjen e produkteve dixhitale në videot e tyre muzikore si të reja ashtu edhe të vjetra. “Mundësia për të hapur një rrjedhë të re të të ardhurave është e rrallë dhe aftësia për të përdorur në mënyrë retrospektive përmbajtjen ekzistuese dhe për të ndërtuar përmbajtje të re, është emocionuese,” thotë ai.
Kështu që grupet e vjetra muzikore mund të fitojnë para të reja nga videot që mund të jenë dekada të vjetra. Dhe artistët aktualë apo sportistë e trajnerë, reklamojnë me krenari telefonat ose çantat më të fundit, mund t’i ndryshojnë ato një vit më vonë në modelet më të reja, pa pasur nevojë që t’i vendosin ato, ose të ri-regjistrojnë një video.
Këngëtari kolumbian Giovanny Ayala është një nga artistët e parë që përdor teknologjinë e Mirriad, e cila i ka mundësuar atij të nënshkruajë një marrëveshje me fabrikën e birrës meksikane Tecate, për të shfaqur shishet dhe logon e saj në videot e tij muzikore.
Beringer thotë se hapi tjetër përpara do të jetë aftësia për të shtuar dixhitalisht banderola të produkteve në transmetime të drejtpërdrejta sportive ose koncertesh “në kohë reale, ose milisekonda pas”.
Ai ka zhvilluar teknologjinë përmes së cilës vendosja e produktit drejtohet tek individët, dhe ndryshon në varësi të asaj që po shikon.
Pra, nëse ju pëlqen vera, atëherë heroi i një filmi mund të jetë duke pirë një shishe të veçantë që mund të tundoheni ta provoni. Ose nëse nuk konsumoni alkool, aktori juaj i preferuar mund të jetë duke pirë një shishe me ujë të një marke të caktuar.
Ryff mund ta bëjë këtë nëse jeni duke parë një film në një kompjuter portativ, smartphone ose TV inteligjent, duke gjurmuar atë që keni blerë më parë ose kërkuar në internet. Funksionon në të njëjtën mënyrë si me reklamat në internet, që shfaqen në faqet e internetit bazuar në historinë e blerjeve ose klikimeve të kaluara.
“Teknologjia është një urë tërheqëse midis kërkesës për përmbajtje me cilësi të lartë por të lirë nga reklamat ndërhyrëse dhe burimeve alternative të të ardhurave të siguruesit të përmbajtjes,” thotë Taylor.
Cleopatra Veloutsou, profesoreshë e menaxhimit të markës në Shkollën e Biznesit Adam Smith në Universitetin e Glasgou, thotë se këto zhvillime teknologjike vijnë ndërsa firmat e reklamave të filmave dhe TV-ve po përpiqen të arrijnë një marrëveshje bashkëpunimi me kolegët e tyre në internet. “Ata kanë humbur shumë të ardhura, janë duke u përpjekur të gjejnë mënyra krijuese për të arritur”, thotë ajo.
Sidoqoftë, shoqërimi i produktit me një film të veçantë, program televiziv ose artist muzikor nuk është pa rrezik, thotë Tamsin McLaren, një pedagog në marketing në Shkollën e Menaxhimit të Universitetit të Bath. “Gjërat mund të shkojnë keq nëse ka një skandal ose reagim të PR”, thotë ajo.
Dhe kritikja e filmit Anne Billson paralajmëron që vendosja e produkteve digjitale ngre pikëpyetje ligjore dhe ato për integritetin artistik.
“Do të isha e interesuar të mësoja rreth këndvështrimit ligjor kundrejt ripunimit digjital të një vepre të mbrojtur nga e drejta e autorit, ose nëse reklamuesit do të duhej të blinin filmin para se ta manipulonin atë,” thotë ajo.
“Kjo gjithashtu vë në pikëpyetje rolin e krijuesit të prodhimit, i cili ka hedhur shumë mendime në pikëpamjen e diçkaje, vetëm që ndonjë reklamues i rastit të vijë së bashku në një datë të mëvonshme dhe ta prishë atë me ndryshime ose shtesa që mund të jenë anakronike, ose që mund të mos bashkohen me zgjedhjet e tyre të tjera të dizajnit të menduara me kujdes. ”
Kështu që të kthehemi te Steve McQueen, i ashtuquajturi “mbreti i ftohtë”. Ndërsa imazhi i tij përdoret akoma për të reklamuar gjithçka, nga ora tek makinat, rrobat dhe uiski, rikonstruksioni i vendosjes së produktit në filmat e tij do të ishte një hap shumë larg për disa./Përktheu: Sonila Backa-abcnews.al