Vjedhja e pjesëve të makinave kohët e fundit ka marrë përmasa të mëdha, sidomos të pjesëve të shtrenjta që hiqen lehtësisht dhe kapin çmime të larta në tregun e zi.
Problemet e shkaktuara nga pandemia e koronavirusit në industrinë globale të makinave janë të konsiderueshme , pasi vitet e fundit ka pasur mungesë të shumë komponentëve të nevojshëm për ndërtimin e automjeteve.
Problemi ka të bëjë edhe me pjesët e këmbimit të cilat po vlerësohen vazhdimisht, si pasojë e të cilave lulëzojnë praktikat e paligjshme tregtare. Mungesa e pjesëve të këmbimit ka sjellë edhe një rritje të vjedhjeve të makinave, me grabitësit e fokusuara në heqjen e pjesëve me vlerë, të cilat më pas i shesin në tregun e zi.
Në veçanti, një nga pjesët e preferuara të hajdutëve janë fenerët e modeleve Porsche , Audi , VW , Land Rover dhe Mercedes , si dhe pasqyrat e makinave të Mercedes dhe BMW .
Bëhet fjalë për vjedhje që shiten me çmime të larta në tregun e zi, pasi kostoja e pjesëve të këmbimit për modelet e kompanive premium gjermane dhe ato të Land Rover është më e lartë në krahasim me autoprodhuesit e tjerë.
Viktimë janë edhe modelet japoneze, në të cilat hiqen grykat e fshirëseve të xhamit, si dhe makinat Skoda e sidomos Octavia, të cilës i hiqen pasqyrat.
Hajdutët duket se kanë shumë dashuri për Volvon , duke u fokusuar tek grila e radiatorit . Modelet më të cenueshme të kompanisë suedeze janë kryesisht gjenerata e parë XC90, e ndjekur nga S60, S80, XC60 dhe XC70.
Është karakteristike se në shumicën e rasteve heqja e komponentëve të mësipërm nuk kërkon ndonjë pajisje të veçantë, me vida duke përdorur kaçavida, një çelës ose një vizore metalike. Shembull janë dritat Land Rover Discovery që fiksohen me vida dhe për këtë arsye mjafton një kaçavidë e thjeshtë për t’i hequr.
Me veprimin e hajdutëve duke marrë përmasa të pakontrollueshme në shumë pjesë të Evropës, ekspertët rekomandojnë marrjen e masave mbrojtëse, si vendosja e alarmeve , por edhe vendosja e mjeteve të forta fiksimi (p.sh. krahë specialë) në fenerët e makinave, duke e vështirësuar në këtë mënyrë punën e hajdutëve.
Vihet re se të cenueshëm janë edhe katalizatorët e automjeteve, ku hajdutët preferojnë automjetet me benzinë dhe veçanërisht hibridet . Katalizatorët e këtyre makinave kanë një vlerë më të lartë , pasi përmbajtja e tyre në metale të rralla është më e lartë.
Sipas të dhënave të disponueshme, në Gjermani , shumica e rasteve të vjedhjes së katalizatorëve kanë ndodhur në Opel Astra, Ford Fiesta dhe Toyota Prius . Heqja e një katalizatori është një detyrë e lehtë për grabitësit pasi nuk kërkohet pajisje speciale dhe vjedhja e tyre nuk është një proces që kërkon kohë./abcnews.al/