teatri

la-scala-1280x854.jpg
G. P.20:24 | 18/03/2019

Autoritetet në Itali i kanë thënë “Jo” një oferte milionere të ardhur nga Arabia Saudite për menaxhimin e teatrit prestigjioz të operas “La Scala”. Pas një debati të gjerë, ku ndërhyri edhe politika, autoritetet vendase kanë kthyer mbrapsht dorëzaninë e parë të fondit të dërguar nga mbretëria islamike.

Teatri italian i operas “La Scala” ka vendosur t’i kthejë mbrapsht një fond prej 3 milionë eurosh Arabisë Saudite, pasi plani për të bashkëpunuar më ngushtë me mbretërinë u kritikua gjerësisht edhe nga anëtarët e partisë radikale Liga e Veriut.

Propozimi saudit, i cili përfshinte edhe garantimin e një vendi në “La Scala” për ministrin saudit të Kulturës, kishte shkaktuar debate të ashpra me grupet e të drejtave të njeriut dhe me disa politikanë, që argumentonin se një ndër institucionet më prestigjioze italiane të kulturës nuk duhet t’i pranojë paratë nga një vend islamik.

Mbretëria arabe është akuzuar vazhdimisht për shkelje të të drejtave të njeriut dhe është ndodhur nën mbikëqyrje ndërkombëtare që nga vrasja e gazetarit Jamal Khashoggi në Tetor. Kryetari i Bashkisë së Milanos, Giuseppe Sala, që është gjithashtu kryetar i bordit të La Skala, ka deklaruar se fondi, pjesë e një pakete prej 15 milionë eurosh, ishte depozituar në formë dorëzanie pa konsensusin e teatrit.

“Unanimisht kemi vendosur t’i kthejmë paratë. Nuk është kjo rruga e duhur për të vepruar”, ka thënë Sala për gazetarët.

Më herët, zëvendëskryeministri Mateo Salvini, lider i ekstremit të djathtë, i kishte bërë thirrje teatrit të operas që ta refuzonte ofertën saudite, në mënyrë që institucioni artistik të ruante identitetin e tij./abcnews.al

provokacijaaa.jpg
G. P.23:05 | 08/03/2019

I ftuar në emisionin “Provokacija” nga Mustafa Nano, drejtori i Teatrit Kombëtar, Hervin Çuli, ka deklaruar se duhet të ishte treguar më i kujdesshëm në përplasjen që pati me aktorin Mirush Kabashi për çështjen e teatrit.

Mustafa Nano: Ke pasur një përplasje me Mirush Kabashin?

Hervin Çuli: Unë kam mea-culpa për veten time. Kur e shoh veten në pasqyrë për këtë moment them që duhet të isha pak më i kujdesshëm. Duhet t’i frenoj herë pas here ato energjitë e tepruara. I kam kufizuar shumë me kalimin e viteve, por ngelen aty brenda meje se nuk është e kollajtë që një njeri të ndryshojë temperamentin e tij. Por nuk jam penduar vetëm për një gjë. E kam problem të madh Muçi. Njeriu mund të ketë shumë defekte, por duhet të jetë i ndershëm me atë që përfaqëson dhe njerëzit dalin në media dhe abuzojnë me kohën televizive, kjo pastaj nuk rri shumë në lëkurën time.

Për sa i përket godinës së Teatrit Kombëtar, Çuli u shpreh i lumtur që tani punojnë në një ambient të ri pune.

“Ajo që do doja në radhë të parë është pikërisht kjo që po ndodh, të futemi pak tek ajo që ka lidhje me Teatrin Kombëtar ose godinën e Teatrit Kombëtar. Do doja që ne mos të performonim më në atë skenë në atë gjendje që e gjetëm. Kam qenë në një stres shumë të madh se mund të ndodhte diçka ekstra. Unë jam i lumtur që kemi një godinë të re teatri për të ushtruar profesionin tonë dhe do i ngelet Tiranës nesër që është Turbina. Dhe jam i bindur që nesër me vullnet politik, pa vullnet politik o do bëhet i ri o do rikonstruktohet nga e para. Më në fund do kemi diçka ndryshe sepse është dhënë ky premtim dhe asgjë nuk është bërë. Por rikthimi në atë godinë historike do ndodhë o me një rikonstruksion të plotë ose me një Teatër të ri Kombëtar”, tha Çuli.

hhhhh-1280x697.jpg
ent ela18:30 | 24/02/2019

Premiera “Të mirësjellshmit” me regji të Elona Hysenit solli mesazhe edukative dhe argëtim për fëmijët në skenën e teatrit  Metropol.

Regjizorja Elona Hyseni së bashku me një grup artistësh të rinj janë bërë bashkë në skenën e teatrit të Metrpolit për shfaqjen “Të mirësjellshmit”. Të kënduarit live, aktrimi dhe baleti u mirëpritën nga fëmijët që shijuan këtë shfaqje. Me këtë shfaqje përcollën mesazhe mjaft të vlefshme për fëmijët, si mirësjellja, mirënjohja, vetëbesimi, komunikimi dhe bashkëveprimi më pjesëtarët e familjes./abcnews.al

aktori-1280x734.jpg
ent ela21:54 | 05/02/2019

Pavarësish debatit të gjerë të bërë për shembejn e Teatrit duket se spektatroi nuk e ka braktisu atë. Aktori Artan Imami i ftuar në “Provokacija”, është shprehur se Teatri nuk është në krisë, por në krizë është spektatori.

 “Është një fjalë e zgjuar; Asnjëherë Teatri nuk është në krizë, nëse mungon spektatori në krizë është spektatori. Një qytet që nuk kujdesat saç duhet sidomos për Teatrin është një qytet i cili nuk kujdeset për gjërat kryesore, duke përjashtuar bukën dhe ujin. Ai që është i apasionuar me siguri do të gëzohet nëse do t’i dhurohet një godinë e re me kushte optimale për të shijuar një vepër teatrore. Njeriu kur niset për në Teatër nuk niset për të parë godinën, niset për të parë një ngjarje teatrore, e cila përbehet nga pjesa dhe aktorët. Dhe në momentin që bie ajo errësira, e cila është një kuti magjike që kur ndriçohet, ndroçon disa personazhe dhe në atë moment me siguri spektatori ka ardhur për atë ngjarje, nuk ka ardhur për gjëra të tjera. Kështu që po i krijove kushte më të mira për të parë një shfaqje teatrore aq më mirë është për të. Nuk ka arsye pse ta largojë”./abcnews.al

artan-imami-1280x740.jpg
ent ela21:50 | 05/02/2019

Aktori Artan Imami ishte i ftuarn në emisionin “Provokacija”. Ai ka folur për shfaqjen e tij të fundit të vënë në skenë, dramën “Mashtrimi”, por edhe për debatin për shembjen e godinës së Teatrit. Aktori ka komentuer edhe reagimin e tij të fortë, i cili është shprehur pro ndërtimit të një Teatri të ri.

 “Sepse ishte kaq absurd i gjithë debati. U bë gabimi sepse u pyetën njerëz të gabuar lidhur me këtë çështje. U pyetën njerëz që nuk kanë shkelur kurrë në skenë, njerëz që duan të bejnë protagonistin pa i pyetur njeri. Sigurish që kanë arsye edhe ata të mençurit që janë kundër prishjes së Teatrit. Por duhet të kuptojnë se për atë mori interesash që ka për atë vend, qoftë edhe për atë godinë dhe unë e kam shpjeguar shpeshherë që sa jemi të lidhur ne që kemi jetuar atje 25 vjet apo 30 vjet sigurisht që nuk janë ata thonë pse më prish kujtesën time emocionale. Njeriu duhet të jetë pragmatist. Dhe në një moment që për 70-vjet askush nuk e ka çarë kokën për të bërë diçka të re aty, do t’i mjaftonin edhe fjalët e Ismail Kadaresë.  Ai është i pakënaqur me të gjithë sistemin teatror në Shqipëri dhe në parathënien e një libri të fundit që kishte shkruar, paradoksialisht të gjithë këta hajvanët që thonë se libri ishte botuar në 2008, por ai do dilte në treg për dy ose tre ditë në kohën kur bëhej debati dhe ai kishte futur edhe një thënie për debatin e fundit. Ai e thotë shkoqur dhe pastër se ajo është një godinë e cila u ngrit përkohësisht, e cila do kishte një jetë të shkuartër e menduar që nga arkitekti. Pastaj tërë zërat janë shprehur pro një godime pa tradhtuar atë vend, atë sipërfaqe dhe pa u zhvendosur diku. Ajo godinë tashmë është e prishur, por po flasim për ta shembur. Ne jemi në  një gjendje të mjerueshme që nuk kemi një Teatër të mirëfilltë. Shëqyr Zotit që erdhi një moment që të bashkohen bashkë një tufë interesash, të pronarëve, të qeverisë, të Kryeministrit, të kryetarit të bashkisë, të ndërtuesit, për një zonë që duhet zhvilluar. Duhet sepse aty është turp, sepse aty është një qebabtore”./abcnews.al

olta-1280x790.jpg
G. P.23:25 | 15/01/2019

E ftuar në emisionin “Provokacija” aktorja Olta Gixhari ka folur për mungesën e saj kohët e fundit në Teatër. Ajo është shprehur se nuk i kanë pëlqyer pjesët që janë vënë në skenë. Ndërsa më tej është shprehu se ajo ka luajytur pjesë që ka qenë e detyruar t’i luajë.

“U bënë një kohë e gjatë që nuk po më pëlqejnë pjesët që po vihen në Teatër. Kjo nuk do thëtë se fakti se pse unë nuk marr pjesë është kjo. Unë natyrisht kam bërë pjesë që më është dashur patjetër t’i bëj për shkak se jam e kontraktuar në atë institucion. Unë gjithë jetën kam qenë aktore e Teatrit Kombëtar”.

Më tej aktorja është shprehur se Teatri është në gjedja shumë të keqe dhe sipas saj nuk është faji i drejtuesit.

“Është e çuditshme Miçi dhe më vjen keq që po e them dhe kam jashtëmase respekt për kolegët e mi, por u bënë kohë që nuk kam parë një shfaqje që të them ah sa do doja të isha këtu. Pëkrundarazi kam thënë të kundërtën shpëtova. Ne i diskutojmë shpeshherë në tryezat tona këto dhe është diçka që ne na shqetëson. Ne jemi komunitet shumë i vogël dhe i mendojmë shumë gjatë gjërat para se të hedhim një hap tjetër. Ne i respektojmë shumë ato që e drejtojnë Teatrin, por mendoj se Teatri është në një gjendje shumë të keqe. Drejtori është hallka e fundit dhe nuk më duket njëri aq i rëndësishëm i atij institucioni. Nuk mund t’ia vë fajin atij”./abcnews.al

PROVOKACIJA-ALTIN-BASHA-PJ-2.mpg_snapshot_10.45-1280x720.jpg
G. P.21:18 | 04/12/2018

I ftuari i dytë në emisionin “Provokacija” të gazetarit Mustafa Nano ishte regjisori Altin Basha. Një diskutim për prurjet e tij më të fundit në teatër dhe për situatën politike ne vend.

Fillimisht u diskutua për shfaqjen më të fundit të sjellë nga Basha, “Gomari i Baba Tasit” i autorit Gjergj Fishta. Ai tregoi për ndërhyrjet që kishtë bërë në vepër dhe se si e kishte pritur publiku të gjithë këtë risi në teatër.

“Mungesa e gegnishtes i shkakton shqipes së sotme një dëm goxha të konsiderueshëm. Duke punuar me veprat e Fishtës, sepse kjo është e dyta vepër që unë bëj, mund të konstatoj shumë humbje në frazeologji, fjalor, mënyrën e të shprehurit, format e shkurtuara. Ka shumë elementë që nga gegnishtja në shqipen standarde mendoj që humbasin.”

Basha diskutoi dhe reagimet e tij të forta në intervistën e fundit në një emision ku ishte i ftuar për të folur për humorin politik.

“Kohët e fundit ka filluar të më shqetësojë shumë propaganda jashtëzakonisht intensive që qeveria bën për një numër gjërash. Zakonisht, në mandatin e dytë qeverisës kemi atë sindromën e rrëzimit të kualitetit të qeverisjes dhe kur rrëzohen veprat mbetet pastaj propaganda. Në mandatin e parë ka dhe vepra ka dhe propagandë, në mandatin e dytë rrëzohen veprat dhe mbetët propaganda. Kjo është bërë e neveritshme. Kur kjo propagandë kalon dhe kufijtë e Shqipërisë, sigurisht që nuk më duket me vend. Aq më tepër pse, kam një interes shumë të veçantë me Kosovën, gjysma e familjes sime vjen prej andej.”

Basha rrëfeu dhe pasojat që Shqipëria do të kishte pas një bashikim të mundshëm me Kosovën. Sipas tij duhet që fillimisht të zgjidhim problemet tona dhe me pas të bashkohemi.

“A ka Shqipëria probleme me drogën? Ka. A ka Shqipëria probleme me pronat? Ka. A ka Shqipëria probleme me rrugët? Ka. Të gjitha këto janë probleme të cilat, së pari duhet ti zgjidhim brenda nesh që të mos i eksportojmë kur të bashkohemi. E njëjta gjë është edhe me Kosovën. Në këtë kuptim sa më shumë të rritemi, sa më shumë të përparojmë në këto drejtime dhe sigurisht sa më shumë ti japim njëri-tjetrit elementët pozitivë të zhvillimit aq më e kollajtë do të jetë kjo gjë. Por nëse ne do të përfundojmë në një shtet federativ, sepse unë jam për një federatë me thënë të drejtën, nëse ne do të përfundojmë në një shtet të bashkuar ku korrupsioni është dhe më i madh atëhere nuk kemi asnjë leverdi. Ne jemi dy shtete me probleme shumë të mëdhaja, duhet të përballojmë problemet tona në mënyrë urgjente, prandaj e shoh propagandë. Ne nuk mund të jemi lokomotivë për Kosovën, sepse nuk kemi çfarë ti ofrojmë në kuptimin zhvillues.”

Regjisori i njohur tregoi për disa nga problemet kryesore te qeveresisjes së sotme, sipas tij, duke krahasuar dhe me qeverisjen e kaluar. Ai u shpreh se dorëheqja e ish zëvendës ministrit të arsimit është traumatike për sistemin arsimor në Shqipëri.

“Dorëheqja e atij djalit është traumatike. Duhet të shqetësohet e gjithë qeverisja. Për çfarë arsye ai djalë nuk pa të mundur që të bënte punën për të cilën u thirr? Ky refleksion duhet bërë. Nëse kemi probleme në arsim, janë 6 vjet taksa të paguara nga shqiptarët. Janë premtime të bëra nga qeveria. Nëse ka probleme aty duhet qëndruar, duhen përballuar gjërat. Nuk mund të përballohen problemet duke hapur diskutime të tipit bashkohemi apo nuk bashkohemi. Siç ishte koha kur Berisha thonte do prish piramidën dhe do ndërtoj parlamentin e ri shqiptar. U angazhuam të gjithë në atë debat, ndërkohë qeverisja ishte katastrofike në atë kohë. Ky përdorimi i shashkave është e mira të denoncohet nga ata që ia vlen të denoncohet. Unë mund ta pranoj që Rama mund të ketë pasur dëshirën për të bërë shtet, por që Rama është Skënderbe i këtij vendi unë nuk e pranoj dot.”

Basha tha për Provokacijan se do ta vazhdojë ta shtjellojë nervin e tij politik dhe se si tashmë nuk është e mjaftueshme për të vetëm që të bëhet humor me politikën.

“Ajo pjesa që ne bëjmë humor, me sa duket nuk po më mjafton më. Sepse e shoh se për ta jemi ndoshta argëtues jemi edhe interesantë edhe kur bëjmë humor për ta. Ndoshta edhe i shohin videot tona, por praktikisht duhet të mësojnë se humori është serioz dhe gjërat që i themi, nuk i themi vetëm për gallatë por sepse janë gjëra që na shqetësojnë. Unë do jetoj në këtë vend sa të kem frymë edhe jetë dhe nuk dëshiroj që atë që përjetova unë në këto 25 vjet me shpresën që Shqipëria do të bëhet si Europa ta përjetojnë edhe fëmijët e mi. Këtë sens jam goxha i ndjeshëm.”/abcnews.al

NDAHET-NGA-JETA-SULEJMAN-DIBRA-ABC-M1-T1.mpg_snapshot_00.01-1280x720.jpg
G. P.16:53 | 20/11/2018

Aktori i Sulejman Dibra është ndarë nga jeta në moshën 75-vjeçare pas një ataku kardiak. Familjarë, miq dhe artistë i kanë dhënë lamtumirën mjeshtrit të roleve episodike në kinematografinë shqiptare Sulejman Dibrës.

Sulejman Dibra aktor shqiptar është ndarë nga jeta në moshën 75 vjeçare mbrëmjen e së hënës, pas një ataku kardiak. Sulejman Dibra ka lindur më 9 shtator të vitit 1943 në qytetin e Shkodrës. Pas mbarimit të studimeve të lartë në Shkollën e Lartë për Aktor “Aleksandër Mojsiu” në Tiranë, në vitin 1966 rikthehet në qytetin e Shkodrës për të punuar si aktor profesionist në Teatrin “Migjeni” të këtij qyteti. Në vitin 1969 do të transferohet në Teatrin Popullor (sot Teatri Kombëtar) në Tiranë. Me këtë teatër ka interpretuar në shumë pjesë si “Arturo Ui”, “Toka jonë” e Kolë Jakovës, “Prefekti” e Besim Lëvonjës etj. Në kinematografi ka interpretuar në 13 role, e ku Sulejman Dibra shquhet për realizimin e karaktereve të pa përsëritshëm.

Ai ka skalitur karakterin Sotir Filipit tek “Njësiti “Guerril” , “Kasketa” në filmin “Operacioni “Zjarri””, rolin e Drejtorit të shkollës në filmin “Tinguj Lufte”, rolin e Gjeneralit turk në filmin “nëntori i dytë” etj. Roli i tij i fundit ishte në vitin 2009, roli i Myrtezait në filmin “Ne dhe Lenini”. Sulejman Dibra ka dhënë mësim në Institutin e Lartë të Arteve (sot Akademia e Arteve) në degën e Aktrimit. Ai ka qenë bashkeshorti i pianists “Artistes së merituar” Anita Tartari. Për meritat e tij artistike në vitin 2006, Sulejman Dibra është vlerësuar me Urdhrin “Naim Frashëri i Artë”.

Në kinematografi ka interpretuar në 13 role. Roli i tij i parë ishte ai partizanit të plagosur në filmin “Komisari i Dritës”. Më tej interpretoi në rolin e Kiços, agjentit 13 në filmin “Njësiti “Guerril” , rolin e Sotir Filipit “Kasketa” në filmin “Operacioni “Zjarri””, rolin e Drejtorit të shkollës në filmin “Tinguj Lufte”, rolin e Gjeneralit turk në filmin “Nëntori i dytë” etj. Roli i tij më i fundit ishte në vitin 2009, ku ishte karakteri i Myrtezait në filmin “Ne dhe Lenini”. Sulejman Delvina gjithashtu ka dhënë mësim në Institutin e Lartë të Arteve (sot Akademia e Arteve) në degën e Aktrimit. Ai është i martuar me pianisten Anita Tartari dhe ka një vajzë, Enin, e cila është sot një pianiste e njohur. Për meritat e tij artistike në vitin 2006, Sulejman Dibra është vlerësuar me Urdhrin “Naim Frashëri i Artë”./abcnews.al

KADARE-PER-TEATRIN-DHE-DRAMATURGJINE.mpg_snapshot_02.15-1.jpg
G. P.18:10 | 24/10/2018

Prezantohet proza poetike e Mit’hat Frashërit’, parathënia e veprës është shkruar nga Ismail Kadare, i cili i dedikon një vëmendje të veçantë edhe Tetarit Kombëtar dhe dramaturgjisë shqiptare. Kadare nënvizon faktin se duhet ti gëzohemi zbulimit të dramës së Mit’hat frashërit “Foleja Kombëtare.”

Promovimi i prozës poetike të Mit’hat Frashërit ka mbledhur personalitete të shumta në vend. I ftuar nderi në këtë ngjarje kulturore është shkrimtari i madh i letrave shqipe Ismail Kadare, i cili ka shkruar edhe parathënien e veprës së tretë “Drama e një lidri”. Kadare nuk preferoi të flasë për kamerat, pasi ai e ka thënë më penë, arma më e fortë e tij. Kadare e lidh këtë parathënie me Teatrin Kombëtar, godina e cila ka zgjuar jo pak debate në këtë kohë, ja si e përshkruan ai:

Kadare përkufizon edhe tri rrethanat që mund ti jepnin shtysë teatrit.

Por pranon se edhe pushtimet kanë ndikuar për keq në dramaturgjinë e brishtë shqiptare, ku ai nënvizon faktin se duhet ti gëzohemi zbulimit të dramës së Mit’hat Frashërit.

 

 

Ndërkohë që studiuesi Uran Butka thotë se rizbulimi i 55 prozave është me rëndësi pasi e sheh Mithat Frashërin si një themelues të prozës së shkurtër poetike.

Uran Butka, drejtues i studimeve “Lumo Skendo”: “Janë krijime porze poetike që e vendosin Mit’hat Frashërin si një ndër krijuesit e prozës së shkurtër poetike, sidomos me prozat e reja që kemi zbuluar. Është një përmbledhje e krijimtarise së tij të mëparshme të shprehur dhe tek “Hi dhe Shpuzë”. Por natyrisht ka bërë që koha, natyrisht ai duke njohur dhe poezinë perëndimore dhe klasikët e shquar të letërsisë moderne ai e ka perfeksionuar.”

jo vepër vjen në kuadër të 110 vjetorit të Kongresit të Manastirit, ku në nëntor priten të viojnë edhe eshtrat e Mi’that Frashërit në Shqipëri./abcnews.al


Rreth Nesh

ABC NEWS është i pari televizion në Shqipëri që në ditën e parë të transmetimeve nis me lidhje direkte nga 7 studio lokale ne Shkodër, Durrës, Elbasan, Korcë, fier, Vlorë e Gjirokaster. Për të pasuruar gjeografinë e informacionit së shpejti do të mundesohet edhe studio nga Lezha me transmetime live në cdo kohë.
Në faqen zyrtare në internet, abcnews.al do të gjeni portalin më të pasur ballkanik me lidhje në rrjetet më të mëdha sociale facebook, twitter si dhe në një prej websiteve më të fuqishëm në kulturën e internetit YOUTUBE. Transmetimi i ABC news është live 24 ore. 
NUIS/NIPT K01711004F


Kontakt

Telefono