ilirjan celibashi

celibashi.jpg
ger ta13:48 | 17/11/2019

Ish-kreu i KQZ, Ilirjan Celibashi beson se ka ardhur koha që Komisioni Qëndror i Zgjedhjeve të reformohet dhe të ndërtohet një institucion larg ndikimit të politikës.

Në një intervistë për ABC NEWS, Celibashi flet për draftin e reformës zgjedhore që po diskutohet në Kuvend duke e kundërshtuar propozimin e shumicës për administrim të zgjedhjeve nga administrate shtetëtore.

Përmbyllja e Reformës Zgjedhore është një nga kushtet që Bundestagu gjerman i caktoi Shqipërisë në rezolutën e tetorit dhe duket se rolin e ndërmjetësit mes partive politike në Shqipëri ka vendosur ta bëj OSBE. Në zyrat e partive politike kanë mbërritur tashmë ftesat zyrtare nga zyra e OSBE në Tiranë për takimin e 19 nëntorit ku në fokus të diskutimeve do të jetë çështja e Financimit të Partive Politike dhe fushatës Zgjedhore. Ish-kreu i KQZ dhe eksperti zgjedhor, Ilirjan Celibashi në një intervistë për ABC News beson se drafti që po diskutohet në Kuvend për reformimin e Komisionit Qëndror të Zgjedhjeve është piknisja e krijimit të një institucioni larg ndikimit të partive politike.

Mendoj që ai draft revulocianizon tërësisht mënyrën se si KQZ do të funksinojë. Në opinionin tim duket si një hap i parë dhe duket që ka nevojë për përmirësim të atij drafti. Ajo që ngelet kryesore për tu evidentuar në draftin e paraqitur është institucioni i KQZ-së, të paktën drejt përsëdrejti do të jetë larg ndikimeve politike si institucion. Me disa ndryshime dhe përmirësim e të atij drafti unë mendoj se qëllimi për ta shkëputur plotësisht institucionin e KQZ nga patronazhi i partive politike do të jemi në drejtimin e duhur”, është shprehur ai.

Por për ish-ministrin është ende herët që partitë politike t’i largosh plotësisht nga procesi zgjedhor.

Unë mendoj se në Shqipëri për kushtet që jemi është ende herët për të shmangur tërësisht nga administrimi i procesit zgjedhor veçanërisht në nivelet në nivelet e komisioneve te qendrës së votimit dhe komisionit zonal të administrimit të zgjedhjeve”, ka thënë Celibashi.

Thirrjen e ka për maxhorancën dhe opozitën kur vjen fjala te rëndësia që ka reforma zgjedhore për realizimin e proceseve të rregullta dhe demokratike në vend.

Paralelisht me Komisionin e Reformës Zgjedhore në Kuvend, opozita po punon me një grup ekspertësh të saj për hartimin e një drafti alternative për Reformën./abcnews.al

celibashi-ilirjan-1280x615.jpg
nev ila22:44 | 10/07/2019

Ilirjan Celibashi mbrëmjen e sotme në Mbrëmje ABC, me gazetaren Mirela Milori, ka dhënë mendimin dhe versionin e tij për depolitizimin e administratës zgjedhore. Celibashi e sheh të domosdoshme depolitizimin e institucionit të KQZ.

Mirela Milori: Zoti Rama tha në parlament përpara disa ditësh se këto janë zgjedhjet e fundit që administrata zgjedhore është e politizuar, jo vetëm KQZ por edhe administrata do të depolitizohet. Sa reale është kjo?

Ilirjan Celibashi: Në fakt edhe ODHIR në raportet e fundit ka rekomanduar që të shihet mundësia për të patur një administratë të depolitizuar në Shqipëri. Mendoj se jemi shumë herët duke marrë në konsideratë situatën dhe kushtet politike në vend që ne të kemi një administratë të depolitizuar. Unë mbështes fuqimisht këtë rekomandim të ODHIR dhe e shoh si tepër të dobishme që të paktën institucioni i KQZ të depolitizohet. Pra propozimet për anëtarë të KQZ të mos vijnë nga anëtarë të partive politike por të ndërtojnë ost ë shfrytëzojnë një mekanizëm ekzistues i cili na çon të kandidatë që nuk vijnë nga zyrat e partive politike. Kjo është një gjë që mund të funksionojë. Ne kemi dy struktura që i supozojmë jashtë ndikimit partiak dhe jo aq shumë të ndikuara politikisht sikurse janë KLGJ dhe KLP. Kjo zgjidhje mund të na çonte në pasjen e një KQZ-je me anëtarë të cilët nuk vijnë nga zyrat e partive politike. Pra për KQZ duhet dhe mund të bëhet depolitizomi i administratës. Kam mbështetur vazhdimisht idenë, që KQZ mund të përfaqësohej qoftë edhe nga një individ, i zgjedhur me konsensus të të gjitha forcave politike ashtu sikurse është edhe në Kanada, ku që prej vitit 1926 ka patur vetëm 6 kryetarë të Komisionit qendror të zgjedhjeve, të cilët janë larguar nga detyra vetëm kur kanë dhënë dorëheqjen por në të gjitha rastet janë zgjedhur me konsensus të të gjithë palëve. Për sa i përket administratës së nivelit të dytë dhe të tretë në komisionet e qendrave të votimit mendoj që nuk është e dobishme që partitë politike të jenë jashtë procesit. Partitë politike të vazhdojnë të jenë kontribuese në administrimin  procesit zgjedhor por jo me këto të drejta të pakufizuara që ato kanë, sikurse është ajo që mund ta heqin një komisioner kur të duan dhe të emërojnë kur të duan.

I pyetur nga gazetarja Mirela Milori se nëse ishte më e lehtë puna si kryetrar i KQZ, në kohën kur Celibashi ishte kryetar, apo nëse është më e lehtë tani puna në këtë institucion, Celibashi tha se opozita e asaj kohe ka qenë tepër e ashpër e agresive me KQZ ndërsa theksoi se sjellja e qeverisë kur kryeministër ishte Fatos Nano kundrejt KQZ së kohës, ishte model.

Mirela Milori: Nëse do të ishit tani Kryetar i Komisionit Zgjedhor është më e lehtë tani apo ishte më e lehtë atëherë?

Ilirjan Celibashi: Vështirë ta them por me bindje them që në atë kohë presioni politik i palëve ishte shume i ashpër. Qasja e opozitës së kohës kur unë kam qenë kryetar i KQZ ka qenë tepër agresive, shpesh herë duke tejkaluar dhe normat më minimale të qytetarisë. por për meritë të të gjithë anëtarëve të KQZ ja kemi dalë ta fitojmë pak nga pak besimin dhe të opozitës së kohës. në zgjedhjet e 2005 opozita dhe pse jashtë dëshirës së vet u detyrua ta pranonte që veprimtaria e KQZ ishte profesionale, e pavarur dhe transparente. Ndoshta edhe formula e përbërjes së KQZ në atë kohë jepte një lirshmëri më të madhe dhe anëtarëve për të qenë më të baraslarguar nga forcat politike. Dua te them edhe një të vërtetë të madhe: Ka munguar presioni i qeverisë së kohës mbi institucionin e KQZ, edhe mbi mua si kryetar i KQZ. Pas kaq viteve them që sjellja e qeverisë së kohës, në atë kohë ka qenë Fatos Nano kryeministër, ishte model në pikëpamje të raportit me institucionin e KQZ. Ka patur momente të vështira të vendimmarrjes sic ka qenë cështja e kandidatëve të pavarur e cila ka qenë një vendimmarrje e vështirë për KQZ e asaj kohe./abcnews.al

celibashi-1280x609.jpg
nev ila21:44 | 10/07/2019

I ftuar në Mbrëmje ABC me Mirela Milorin ish-kreu i KQZ Ilirjan Celibashi ndau opinionin e tij në lidhje me situatën aktuale politike në vend. I pyetur nga gazetarja MIrela Milori nëse ekzistonte mundësia që KQZ të kishte një vendim tjetër në lidhje me dekretin e presidentit për anulimin e zgjedhjeve në 30 qershor, Celibashi tha se vendimi i KQZ ishte konform ligjit. Sipas Celibashit, Presidenti mund të kishte përdorur një taktikë tjetër politike, për të justifikuar shtyrjen e zgjedhjeve, me anë të dekretit presidencial.

Mirela Milori: A mund të kishte KQZ një vendim tjetër për dekretin e presidentit?

Ilirjan Celibashi: Pavarësisht se kjo çështje e ka ndarë Shqipërinë dhe juristët, por për opinionin tim, bindjen time, vendimi i KQZ  për të vazhduar me procesin përgatitor zgjedhor, ishte një akt apo veprim, në përputhje me ato detyrime që kodi zgjedhor i ngarkon KQZ. Është një veprimtari e ligjshme dhe vjen në respekt të Kodit Zgjedhor. Dua të theksoj diçka: KQZ ka vetëm një moment kur rri pas derës së presidentit të republikës, dhe ky moment është pritja e dekretimit të datës së zgjedhjeve . Momenti kur presidenti i republikës e dekreton datën e zgjedhjeve, pra ja jep komisionit qendror të zgjedhjeve, KQZ nuk ka më asnjë arsye ligjore për të ndenjur pas derës së presidentit, duke menduar që, prit se mos presidenti mund të anulojë datën e zgjedhjeve, sepse nuk ekziston kjo mundësi. KQZ nuk ka asnjë obligim, të rri më sy e veshë nga dera e presidentit, për të pritur se çfarë do bëj më tej presidenti, lidhur me procesin zgjedhor. Ka mbaruar punë Presidenti i Republikës me procesin zgjedhor në momentin që ka dekretuar datën e zgjedhjeve.

Mirela Milori: A do të kishte vend për një interpretim tjetër nëse në dekretin e anulimit të datës së zgjedhjeve në 30 qershor do të kishte një datë e re e zgjedhjeve lokale, a do e fuste në një spirale tjetër juridike situatën?

Ilirjan Celibashi: Në thelb do të ishte njësoj, kushtetutshmëria e këtij akti do të ishte njësoj sikurse është edhe sot. Jo-kushtetutshmëria e aktit të anulimit të datës së zgjedhjeve, apo edhe ajo e caktimit të një date tjetër zgjedhjesh me një dekret të veçantë. Por ndoshta nga pikëpamja pragmatike dhe politike, mund të ishte një zgjidhje që mund ta justifikonte deri diku aktin e presidentit, sepse do të thoshte që: unë e kam të drejtën të caktoj datën e zgjedhjeve sepse gabova me atë datë, kushtetuese është kjo tjetra. Mund edhe të luante me këtë zgjidhje por kjo ishte zgjedhja e tij./abcnews.al

 

ilirjan-celibashi-mirela-1280x607.jpg
nev ila21:17 | 10/07/2019

Mbrëmjen e sotme me Mirela Milorin në studion e ABC News, ka qenë i ftuar në një intervistë ish-kreu i KQZ Ilirjan Celibashi. Celibashi ndau opinionin e tij në lidhje me situatën aktuale politike. Sipas Celibashit, KQZ ka qenë konform ligjit në vendimet e saj, në lidhje me dekretin e presidentit Meta, për anullimin e zgjedhjeve në 30 qershor. Gjithashtu Celibashi theksoi se KQZ, nuk mund të rrijë pas derës së presidentit, duke pritur aktin e radhës në lidhje me procesin zgjedhor. Por Celibashi mendon se presidenti mund edhe të kishte luajtur politikisht me një zgjidhje tjetër përtej asaj të anulimit të zgjedhjeve.

Mirela Milori: A është e mundur hapja e materialeve zgjedhore? A është ligjërisht e mundur dhe në çfarë pozicioni është KQZ?

Ilirjan Celibashi: Kërkesa e bindjes demokratike ndryshon nga ajo e partisë demokratike, ndryshojnë pozitat e tyre nga pikëpamja juridike. PD duke qenë se nuk është subjekt zgjedhor i ka të kufizuara kërkesat e saj. Ndërkohë që Bindja Demokratike është subjekt zgjedhor dhe si i tillë ka të drejta më të pakufizuara kundrejt KQZ për çështje të ndryshme të procesit zgjedhor. Kërkesa që ka bërë PD në lidhje me dokumentacionin zgjedhor të kërkuar mendoj se është një kërkesë e cila ka bazueshmëri ligjore. Me sa kam vërejtur PD ka kërkuar atë pjesë të dokumentacionit zgjedhor që disponohet nga Komisionet e nivelit të qendrës së votimit, të KZAZ-së dhe të KQZ. Këtë dokumentacion këto komisione e disponojnë dhe kanë detyrimin që ta vënë në dispozicion të çdo partie politike që e kërkon. Me sa kam parë bëhet fjalë për kopje të tabelave të rezultatit, kopje të procesverbalit të votimit, akte që kanë të bëjnë me mbylljen e kutive të votimit, procesverbalet e tyre.

Kurse kërkesa e Bindjes Demokratike në lidhje me hapjen e gjithë kutive, të materialeve dhe dokumentacionit zgjedhor nuk e di se sa bazë kjo kërkesë ka por ne këtë nuk e dimë. KQZ është ajo që do ta shqyrtojë. Nga informacionet që kemi nuk mund të themi nëse kërkesa është apo jo e bazuar, ajo çfarë ka rëndësi të thuhet është që çdo kërkesë duhet që minimalisht të mbështetet në një lloj indicie. Kush mund të ishte një lloj indicie në këtë rast? Procesi i numërimit regjistrohet dhe filmohet, marrja e një kopje e konsultimi me përmbajtjen e DVD, mund të japë disa të dhëna që  mund të legjitimojnë kërkesën për të kërkuar hapjen e kutive të votimit dhe të materialeve zgjedhore. Pra duhet një pretekst për këtë. Dokumentacionin e kërkuar që institucioni disponon duhet ta vërë në dispozicion të partive politike. Kërkesa e PD mund të plotësohet nga KQZ për sa i përket dokumentacionit.

Nuk mund të themi nëse kërkesa është apo jo e bazuar. Kërkesa duhet të jetë e bazuar në një indicie, pra duhet një pretekst për të bërë kërkesën.

Mirela Milori: Duke qenë se keni qenë ish kryetar i KQZ, sa komode e ka KQZ të punojë në këtë situatë, në këto zgjedhje të 30 qershorit të cilat janë shumë atipike?

Ilirjan Celibashi: Është punë voluminoze, e vështirë dhe shto këtu sfondin politik padyshim që e komprometon veprimtarinë e KQZ dhe secili është i prirur ta shohë këtë veprimtari sipas interesit të vet. Në këtë situatë të një konfliktualiteti politik gjithkush përpiqet të kapet edhe pas një gjëje që nuk është thelbësore thjesht për të ndërtuar alibinë e vet.

Mirela Milori: KQZ hyri në skenë që kur zoti Meta nxori një mandat për anulimin e zgjedhjeve të 30 qershorit KQZ nuk e pranoi e hodhi poshtë këtë dekret, shkoi në kolegjin zgjedhor edhe atje u rrëzua, si ka qenë qëndrimi i KQZ në lidhje me këtë moment të presidentit Meta?

Ilirjan Celibashi: KQZ në fakt nuk është se shqyrtoi direkt vlefshmërinë ligjore apo kushtetutshmërinë e dekretit të presidentit. KQZ e konsideroi aktin e presidentit, si një akt absolutisht të pavlefshëm, dhe tha se do vazhdonte procesin përgatitor zgjedhor. Vendimet që KQZ mori pasi Presidenti nxori dekretin për anulimin e datës së zgjedhjeve, u bënë objekt i shqyrtimit nga Kolegji Zgjedhor. Kolegji Zgjedhor e konsideroi vendimin e KQZ të ligjshëm, gjë që do të thotë se dekreti i presidentit ka qenë i paligjshëm. Nuk është se KQZ u shpreh mbi ligjshmërinë e dekretit direkt por vazhdoi me procesin e vendimmarrjes duke injoruar dekretin./abcnews.al

 

vlcsnap-error291-1-1280x720.jpg
ad min12:00 | 28/01/2018

Numri i madh i emigrantëve e bën të pamundur votimin e tyre në selitë diplomatike. Ndërsa mungesa e besimit mes palëve vështirëson metodën e votimit përmes postës. Në këto përfundime kanë dalë ekspertët e cështjeve zgjedhore Oerd Bylykbashi, Ilirjan Celibashi dhe Çlirim Gjata. Ata kanë analizuar propozimet e Ministrisë së Shtetit për Diasporën, të cilat janë dorëzuar në komisioni parlamentar të reformës zgjedhore.

Ministria e Shtetit për Diasporën ka dorëzuar në Komisionin parlamentar të Reformës Zgjedhore një propozim, ku paraqiten dy variante se si emigrantët mund të ushtrojnë të drejtën e votës në vendet ku ata jetojnë. Mënyra e parë është ajo e votimit të drejtpërdrejtë në selitë diplomatike dhe e dyta përmes postës së shpejtë. Votimi në selitë diplomatike nuk gjen mbështetjen e bashkëkryetarit demokrat të komisionit parlamentar të Reformës Zgjedhore, Oerd Bylykbashi.

Oerd Bylykbashi: “Që t’i garantosh një proces super garantist, siç është ky që kemi ne, ku një fletë votimi ka karakteristika që shpesh i afrohet kartmonedhës, përsa i përket sigurisë dhe kjo bëhet për një numër shqiptarësh që është një million e 500 mijë, në mos më shumë, që janë jashtë Shqipërisë. Sigurisht që kjo është një përpjekje shumë e madhe dhe kush mendon postën si zgjidhje është e qartë që nuk e kupton problemin. Po kaq keqkuptim thelbësor i problemit është mos të kuptosh që 500 mijë vetë në Itali do të shkojnë të votojnë në tre pika diplomatike”.

I këtij mendimi është edhe ish-kryetari i Komisionit Qendror të Zgjedhjeve, Ilirjan Celibashi.

Ilirjan Celibashi: “Kjo nuk është shumë përshtatshme pasi numri i selive diplomatike që kemi nëpër botë apo kryesisht në Europë, ku kemi edhe numrin më të madh të emigrantëve është një numër relativisht i vogël dhe në raport me numrin e qytetarëve shqiptarë me të drejtë vote që banojnë jashtë territorit shqiptar, numri i selive diplomatike është shumë shumë i vogël. Është gati e pamundur për mendimin tim që ta përballojë fluksin e votuesve”.

Mënyra e dytë e votimit me postë, që gjen mbështetje nga Ministria e Diasporës, duket më i realizueshem në gjykimin e ish-kreut të KQZ, Celibashi.

Ilirjan Celibashi: “Votimi me postë është votimi më klasik, ku është i përdorshëm edhe në vendet e tjera, ofron më shumë siguri. Kuptohet, kjo lidhet shumë me shërbimin postar që ti zgjedh. Por në kuptimin e lehtësisë dhe thjeshtësisë së votimit për mua ngelet ndër më të thjeshtët”.

Ndërkohë për Bylykbashin, ky proces kërkon një studim më të thelluar.

Oerd Bylykbashi: “Për çështje të tilla na duhen politikbërje dhe vendime të mëdha të bëra nga komisioni. Nuk është kompetencë e qeverisë. Nuk është kompetencë e ministrisë që mbulon çështjen e emigracionit. Është një nga proceset më komplekse për të cilat kërkon zgjidhjet më të kujdesshme, përndryshe impakti që do kishte procesi zgjedhor me efekte shkatërruese do të ishte shumë i madh”.
Dakordësia mes partive politike, vullneti dhe besimi mes tyre qëndron në themel të problemit sipas ish-kryetarit të Komisionit Qëndror të Zgjedhjeve, Çlirim Gjata. Sipas tij, pa këta elementë, vështirë që emigrantëve t’u jepet së afërmi e drejta për të votuar.

Çlirim Gjata: “Problemi nuk është sesi mund të gjendet forma e votimit për emigrantët shqiptarë në vendet ku ata jetojnë dhe punojnë. Problemi është te garancitë që jepen që kjo votë most ë preket. Zgjedhjet janë vullnet dhe besim. Po ekzistoi vullneti për të bërë zgjedhje të lira dhe të ndershme e të gjitha palëve politike, po ekzistoi dhe besimi se këto bëhen, pra bijnë dakord që të mos prekin, por t’ia lenë në dorë popullit që të votojë, që të zgjedhë, atëherë çdo gjë është e arritshme”.

Eskpertët e çështjeve zgjedhore shkojnë përtej propozimeve të Ministrise së Shtetit për Diasporën.

Oerd Bylykbashi: “Kemi votimin elektronik. Ndoshta kjo zgjedhje e tillë mund të na ndihmojë në votimin e emigrantëve, por nëse është e vështirë zgjidhja e votimit elektroonik sot, pra kërkon shumë punë dhe analizë më pas zbatim, kjo është po aq e vështirë në mos më kompleks”.

Ilirjan Celibashi: “Personalisht do të më pëlqente votimi elektronik, por është një mënyrë, e cila lidhte fort me çështjen e besimit”.

Komisioni i Reformës Zgjedhore është organi përgjegjës për të bërë ndryshimet e nevojshme ligjore për t’i mundësuar emigrantëve të drejtën e votës. Aftai i tij mbaron më 13 Prill të këtij viti. Deri tani ky komision ka zhvilluar vetëm dy mbledhje dhe propozimet vazhdojnë të mbeten në tryezën e punës se deputetëve./abcnews.al


Rreth Nesh

ABC NEWS është i pari televizion në Shqipëri që në ditën e parë të transmetimeve nis me lidhje direkte nga 7 studio lokale ne Shkodër, Durrës, Elbasan, Korcë, fier, Vlorë e Gjirokaster. Për të pasuruar gjeografinë e informacionit së shpejti do të mundesohet edhe studio nga Lezha me transmetime live në cdo kohë.
Në faqen zyrtare në internet, abcnews.al do të gjeni portalin më të pasur ballkanik me lidhje në rrjetet më të mëdha sociale facebook, twitter si dhe në një prej websiteve më të fuqishëm në kulturën e internetit YOUTUBE. Transmetimi i ABC news është live 24 ore. 
NUIS/NIPT K01711004F


Kontakt

Telefono