gjykata kushtetuese

gjykata-kushtetuese.jpg
nev ila22:06 | 10/06/2019

Mungesa e Gjykatës Kushtetuese nuk ka ndikim në situatën e krijuar pas dekretit të presidentit të Republikës, Ilir Meta, për të anuluar zgjedhjet e 30 qershorit. Edhe në rast se ajo do të ishte funksionale, nuk do të kishte kompetencë për ta shqyrtuar dekretin e kreut të shtetit.

Kjo për faktin, se vetë kjo Gjykatë, në një rast të ngjashëm, atë të vendimit të presidentit Bujar Nishani për shtyrjen e zgjedhjeve të përgjithshme të vitit 2017 nga 18 qershori në 25 qershor,  pas një ankimimi të bërë nga partia “Forca Rinia”, ka vendosur që kompetencën për ta shqyrtuar çështjen e ka gjykata Administrative.

Në rastin konkret, Kolegji konstaton se akti ndaj të cilit është ushtruar ankim, dekreti i Presidentit të Republikës, i cili është një akt administrativ individual, pasi ka për objekt vetëm caktimin e datës së zgjedhjeve për Kuvendin e Shqipërisë. Për këtë arsye, Kolegji çmon se ky akt nuk hyn në juridiksionin e kësaj Gjykate, por në juridiksionin e gjykatave administrative dhe për këtë arsye, kërkuesi nuk legjitimohet t’i drejtohet kësaj Gjykate me objektin sipas kërkesës”.

Edhe për rastet e pretendimeve se dekreti i presidentit për shtyrjen e datës së zgjedhjeve mund të bjerë ndesh me Kodin Zgjedhor, gjykata thotë çështja shqyrtohet në gjykatën administrative ose në Kolegjin Zgjedhor.

“Përputhja apo jo e dekretit të Presidentit të Republikës me dispozitat e Kodit Zgjedhor nuk është në juridiksionin e kësaj Gjykate, por në juridiksionin e gjykatave administrative apo, sipas rastit, të Kolegjit Zgjedhor dhe si e tillë nuk mund të shqyrtohet nga kjo Gjykatë”.

Me argumentet e mësipërm, Gjykata Kushtetuese vendosi që të mos e marrë në shqyrtim kërkesën për pezullimin e dekretit të presidentit për ndryshimin e datës së zgjedhjeve, duke i dhënë përgjigje shteruese çështjes se kush janë institucionet gjyqësore që duhet të japin përgjigje për këto raste./ABC News Albania 24/7

mirela-enkelejd-alibeaj.jpg
G. P.18:38 | 10/06/2019

Pas çdekretimit të datës së zgjedhjeve nga ana e Presidentit Ilir Meta, Partia Socialiste ka nisur proceduarat për shkarkimin e tij. Në fakt, Kushtetuta parashikon që edhe posti i Presidentit ka një proces shkarkimi. Ish-deputeti Enkelejd Alibeaj deklaroi se këtë të hënë se janë gjashtë hapa procedurialë për të shkarkuar një president.

“Hapi i parë mblidhen firma të disa deputetëve. Hapi i dytë çështja kalon në komisionin e ligjeve. Komisioni ka detyrimin të thërrasë Presidentin e Republikës. Do duhet edhe ta dëgjojnë palën në këtë rast. Hapi i tretë, do duhet nëse arrin komisioni i ligjeve në një konkluzion të ngrejë një komision hetimor. Komisioni hetimor do duhet të hetojë faktet, të mbledhë të dhëna dhe në fund të nxjerrë me një konkluzion dhe ai, të propozojë shkarkimin apo jo. Hapi i katërt do duhet që ky propozim të shkojë në seancë plenare, hapi i pestë duhet votuar me 1 të 3 e deputetëve dhe e fundit, çështja duhet të shkojë në Gjykatën Kushtetuese përsëri”, tha Alibeaj gjatë rubrikës “Mbrëmje ABC” me Mirela Milorin.

Më tej, Alibeaj theksoi dy arsyet pse mund të shkarkohet Presidenti i Republikës.

“Presidenti i Republikës nuk mund të shkarkohet pse ja ka qejfi një mazhorance. Mundet vetëm për dy shkaqe, ose kryen një krim ose shkel në mënyrë të rëndë Kushtetutën. Këto janë dy çështje që në analizë të fundit shkojnë te Gjykata Kushtetuese, kur të ekzistojë”, tha ish-deputeti./abcnews.al

ulsi-manjaaa.jpg
G. P.20:54 | 31/05/2019

Deputeti i Partisë Socialiste, Ulsi Manja, ka treguar në emisionin “Provokacija” momentin se kur mund të jetë gati Gjykata Kushtetuese dhe Gjykata e Lartë. Sipas kryetarit të komisionit të ligjeve Gjykata Kushtetuese do të jetë funksionale brenda muajit Korrik.

Gjithashtu ai theksoi se në të njëjtin stad procesi është edhe Inspektori i Lartë i Drejtësisë. Për Gjykatën e Lartë, Manja theksoi se do të jetë gati brenda verës.

“E thotë ligji se kush i nënshtrohet me përparësi Vettingut. Për mua nuk është bërë gabim. Fakti që nuk e kemi funksionale sot Gjykatën Kushtetuese dhe nuk kemi funksionale dhe Gjykatën e Lartë e ka hapur një lloj debati, por për mua Vettingu, natyrisht që nga Gjykata Kushtetuese do duhet të fillonte reforma në drejtësi. Kur e nisëm reformën në drejtësi një nga arsyet që e nisëm ishte se Gjykata e Lartë nuk e ka ushtruar si duhet rolin udhëheqës në sistemin gjyqësor.

Unë shpresoj dhe besoj se brenda Korrikut Gjykata Kushtetuese do të jetë funksionale. Në fazën ku është procesi i përzgjedhjes së anëtarëve të gjykatës kushtetuese nga KED, unë them që jo brenda Korrikut po e po, por unë shpresoj që brenda 20 Korrikut ta kemi funksionale Gjykatën Kushtetuese. Ndërsa Inspektori i Lartë i Drejtësisë që është hallka kryesore e reformës sepse është inspektori që do kontrollojë sistemin dhe lidhet me llogaridhënien e sistemit, do të ngrihet paralelisht me Gjykatën Kushtetuese. Janë në të njëjtën shkallë, në të njëjtin stad procesi. Brenda këtij sesioni parlamenti do të votojë anëtarët e Gjykatës Kushtetuese dhe Inspektorin. Ndërsa me Gjykatën e Lartë unë e di që këtë javë KLGJ do hapë garën për anëtarët e Gjykatës së Lartë që vijnë nga jashtë sistemit. Gjykata e Lartë mjafton të krijohet një trupë gjykuese prej gjashtë gjyqtarësh dhe fillon plotësohet në mënyrë dinamike. Edhe Gjykata e Lartë me këtë formulë plotësimi mund të jetë funksionale para verës”, tha Manja.

Kreu i komisionit të ligjeve nënvizoi se nga reforma në drejtësi kanë frikë të gjithë. Mirëpo mazhoranca sipas tij ka qenë promotor i saj dhe  si e tillë do ta çojë deri në fund pasi e ka kalin e saj të betejës.

“Nuk kanë frikë nga reforma vetëm ata. Frikë nga reforma kemi edhe ne. Të gjitha palët kanë frikë nga reforma. Ose le të themi në një target më të ngushtë, kush e di se çfarë ka nën kësulë sigurisht që ka frikë nga reforma. Por qasja politike ndaj reformës është e ndryshme. Ne si mazhorancë kemi qenë promotori i kësaj reformë. E kemi suportuar që në momentin e parë dhe do ta çojmë deri në fund sepse e kemi kalin tonë të betejës. Për këtë na votuan shqiptarët në 2013 dhe për këtë na dhanë një mandat të vetëm në 2017-n. Sepse drejtësia si pushtet është siguresa e sistemit kushtetues që kemi zgjedhur. Unë e njoh procesin e reformës në drejtësi në detaje dhe dua të them që ka qenë një marrëveshje e madhe politike. Kush nuk e ka kuptuar që ka qenë një marrëveshje e madhe politike mes nesh, SHBA dhe BE-së bën gabim. Çështja e frikës nuk është se ata paskan frikë nga SPAK dhe BKH dhe ne që jemi në pushtet paskemi frikë. Jo. Ne e kemi pranuar që organet e reja të drejtësisë, sistemi i ri i drejtësisë që ne kemi ndërtuar do i përfshijë të gjithë”, tha Manja.

gjykata-kushtetuese.jpg
G. P.20:27 | 28/05/2019

Kohët e fundit qarkullon hipoteza se me ngritjen e Gjykatës Kushtetuese, kjo e fundit mund ta konsiderojë nul procedurën për dorëzimin e mandateve të deputetëve të opozitës.

Ish-deputeti i Partisë Demokratike, Oerd Bylykbashi, gjatë rubrikës “Mbrëmje ABC” nga Mirela Milori e pranoi se nëse do të ekzistonte Gjykata Kushtetuese do të kishte një tezë ku do mbështetej në Kushtetutë.

Megjithatë ai e konsideroi këtë ide si sterile, pasi vendimi i marrë nga opozita është politik dhe do të thotë që edhe nëse nuk digjte mandatet atëherë do të shkonte në bojkot dhe për rrjedhojë pas 6 muajsh do ishin djegur mandatet.

“Kemi marrë një vendim politik dhe i jemi bindur të gjithë ne deputetët. Ne dorëzuam mandatet, nuk na lidhi njeri dorën. Kjo është vendimmarrja jonë. Ju po thoni që Gjykata Kushtetuese do të kthejë djegien e mandateve në bojkot. Pra kjo nuk e ndryshon faktin që ne kemi marrë vendimin në atë parlament nuk shkojmë. Vendimi është politik. Edhe sikur mos të kishte qenë ai vendim, por të kishte qenë vendim bojkoti ne nuk do kishim qenë në parlament sot dhe diskutimi ishte që pas gjashtë muajsh do ishin djegur mandatet, dhe në fund të Korrikut do kishim djegur mandatet. Ne sot nuk kemi garancinë që rotacioni politik të ndodhë me zgjedhje demokratike të lira dhe të ndershme. Ç’thotë Kushtetuta në nenin 164 që kërkon një procedurë të caktuar që duhet ta ndjekë parlamenti dhe KQZ, të cilat nuk e kanë ndjekur dhe ngihet hipoteza se çdo të vendoste Gjykata Kushtetuese.

E para ne nuk kemi Gjykatë Kushtetuese dhe pse jemi sot në këtë krizë? Sepse nuk kemi Gjykatë Kushtetuese sepse kafshon qeni bishtin në këtë histori. Është një hipotezë që është kushtetuese, por sterile. Sterile politikisht sepse kriza nuk është këtu. Kriza është thelbësisht politike në raport me legjitimitetin e parlamentit që vjen nga një votë e blerë, e dhunuar, e provuar tashmë dhe për këtë arsye ç’diferencë do kishte bojkoti dhe djegia e mandateve. Teknikisht është një zgjidhje kushtetuese juridike që në vetvete mbetet sterile kur nuk janë garancitë për zgjedhje të lira dhe të ndershme. Është sterile, duhet të ketë një Gjykatë Kushtetuese. E dyta është një tezë që ka një platformë të veten kushtetuese dhe ligjore, por që vlen zero në kuadrin politik. Ajo nuk i jep zgjidhje problemit themelor. Nuk garanton zgjedhje, nuk garanton garancitë për zgjedhjet e për rrjedhojë do ishte një ushtrim në letër për të provuar një tezë juridike boshe”, tha Bylykbashi./abcnews.al

edi-rama-3.jpg
ent ela14:06 | 22/05/2019

Pas deklaratave të Presidentit të Republikës Ilir Meta ka reaguar kryeministri Edi Rama përmes dy postimeve në tëitter.

“A e pengon mungesa e Gjykatës Kushtetuese Presidentin e Republikës të mbrojë datën e zgjedhjeve që sipas Kushtetutës ai e ka dekretuar?” pyet kryeministri Edi Rama nga rrjeti social.

Më tej shefi i qeverise vijoi se “Falë Vetingut Gjykata Kushtetuese është sot një djep bosh pa shejtanin brenda! Kjo është më shumë se gjysma e një pune të madhe që kërkon durimin e kohën e saj.”

Ndërkohë kryeministri thotë se pret nga Kreu i Shtetit një thirrje në mbrojtje të zgjedhjeve të 30 qershorit.

“Padiskutim Presidenti ka të drejtë kur thotë djegia e mandateve është e papranueshme po dhe më i papranueshëm është përbetimi për të djegur zgjedhjet! S’e dimë opinionin e Presidentit për këtë dhe bashkë me kritikat e tij, mezi e presim apelin e vonuar në mbrojtje të 30 qershorit” përfundon mendimin e tij shefi i qeverisë, Rama.

/abcnews.al

ilir-meta-2.jpg
G. P.11:50 | 22/05/2019

Presidenti nuk duroi më.

“Unë i jam shmangur kësaj çështjeje publikisht, pavarësisht se me partnerët ndërkombëtarë kam folur hapur prej kohësh”, tha Meta.

 Në aktivitetin organizuar rreth sigurisë në ballkan dhe rolit të aktorëve të jashtëm në kohën e tranzicionit euroatlantik, presidenti Meta mesazhet e forta ja drejtoi kujtdo që reformën në drejtësi të votuar tre vjet më parë e quan  “sukses për tu marrë shembull.”

Nëse do ishte me të vërtetë një sukses Shqipëria asnjë minutë nuk do ishte pa gjykatë Kushtetuese. Reforma nuk bëhet me retorikë, bëhet me standarde. Nëse reforma bëhet me emra atëherë asnjëherë nuk ka një reformë të qëndrueshme, por forma të reja për kapjen e institucionit”, tha Presidenti.

Papërgjegjshmëri të plotë në zbatimin e direktivave kushtetuese të miratuara tre vjet më parë për ngritjen e institucioneve të reja të drejtësisë ka regjistruar presidenti në memorien e tij.

Dy herë janë hedhur shortet e KED-së, në Dhjetor 2016 dhe më pas kam marrë iniciativë në Nëntor 2017. Kam bërë përpjekjet që gjithçka të bëhet në raport me Kushtetutën. Herën e dytë si president duke e ditur dështimin e herës së parë, kam kërkuar me shkrim angazhimin e delegacionit të BE dhe të Euraliusit që është një mision që paguhet me taksapaguesit europianë për të garantuar zbatimin e reformës në drejtësi në respekt me Kushtetutën dhe ligjet në Shqipëri. E kam folur hapur, por e dimë se çfarë ka ndodhur një vit më parë, kështu që t’i ftojmë kështu që ftoj të gjithë aktorët jashtë mediave që të unifikojmë një qëndrim të përbashkët sepse jemi në një situatë ekstraligjore, sipas parashikimeve të vetë Kushtetutës, që të mos kemi debate kontestime. Ditën e fundit Euralias çon përgjigje që në takim nuk vijmë dot se jemi një mision teknik. Pra një mision teknik do të thitë që ke marrë porosi politike. Unë nuk e di nga u mor kjo porosi politike”, tha Meta.

I njëjti mision që sipas kreut të shtetit shqiptar mbështeti mazhorancën në shkeljen e Kushtetutës në zgjedhjen e prokurores së përgjithshme të përkohshme Arta Marku.

Ky Euralias si i jep një vërtetim një kryetari shumë të nderuar të komisionit të ligjeve për të zgjedhur një institucion që nuk ekziston në Kushtetutën e Shqipërisë në kundërshtim të hapur në kundërshtim me Kushtetutën e Republikës së Shqipërisë. Kjo nuk është drejtësi evropiane”, tha Meta.

Drejtësia europiane dhe standardi që ajo promovon do mbërrijë në Shqipëri vetëm kur në vend të vijnë më shumë investime të huaja nga partner strategjik, përfundoi presidenti meta në mesazhin e tij të fortë./ABC News Albania 24/7

arben-rakipii.jpg
G. P.21:20 | 17/05/2019

Ish-kryeprokurori Arben Rakipi ishte i ftuar këtë të premte në emisionin “Provokacija”. Ai u pyet nga moderatori Mustafa Nano se sa do zgjasë Reforma në Drejtësi në mënyrë që të përfundojë procesi i gjithë.

Rakipi, si një ndër autorët e kësaj reforme, tregoi se kandidatët e Gjykatës Kushtetuese duhet të fillojnë konkurrimin në parlament në Korrik, ndërsa krijimi i Strukturës së Posaçme Anti-Korrupsion do zgjasë sepse procesi i zgjedhjes së anëtarëve që do të bëjnë pjesë aty është delikat.

Mustafa Nano: Sa mund të zgjasë reforma në drejtësi, për t’u mbyllur procesi i gjithi?

Arben Rakipi: Gjykata Kushtetuese me ç’shihet duhet të fillojë konkurrimin në parlament të kandidatëve brenda muajit Korrik me gjasa. SPAK-u pastaj mund të zgjasë sepse kriteret e përzgjedhjes së tyre janë pak delikate sepse duhet kujdes i madh dhe më pas komprometohet e gjitha.

Pikërisht, SPAK përdoret edhe nga palët politike si struktura që do godasë edhe rastet e korrupsionit të deputetëve dhe jo vetëm. Ish-Prokurori i Përgjithshëm u shpreh se Prokuroria e Posaçme Anti-Korrupsion do të ketë mbështetje të madhe si brenda vendit, ashtu edhe jashtë saj.

“Më mirë se ç’është do të jetë. Nuk mund të kërkohet mrekullia nga një grup njerëzish që në numër mund të jenë 10,15 ose 20 vetë. Ky është një proces që do shkojë paralel me pastrimin ose përsosjen tërë sistemit shqiptar dhe kjo do jetë e besueshme, gjithë të tjerat pastaj mund të jenë pak të ekzagjeruara. Struktura do ketë mbështetje të madhe, si jashtë vendit, si brenda vendit si forcë ekzekutive sepse do ketë policinë e saj”, tha Rakipi.

Për sa i përket pyetjes së Nanos, nëse SPAK dhe Byroja Kombëtare e Hetimeve do jenë nën kontrollin e amerikanëve, Rakipi u shpreh se “Do jenë këshilltarë të afërt dhe të përditshëm, kjo është e sigurtë që do jenë. Kjo mund të marrë trajtën e kontrollit ose të trajtimit, por zemrën këta prokurorë duhet ta kenë. Nëse nuk e kanë nuk i shpëton kontrolli. Duhet të jenë trima, sepse krimi i organizuar nuk luftohet me short. Përveçse aplikimit, përzgjedhësit mund të kenë disa kritere shtesë, të cilat këto janë ndër cilësitë dhe kriteret bazë të një prokurori që të merret me të tilla gjëra sepse janë gjëra serioze dhe që duan trimëri”./abcnews.al

Gjykata-Kushtetuese.jpg
G. P.13:51 | 04/04/2019

Pas shpalljes nga Kuvendi i Shqipërisë një muaj më parë të vakancës së plotë për gjyqtar në Gjykatën Kushtetuese që zgjidhet nga Kuvendi, ky i fundit ka publikuar edhe listën me gjyqtarë që kanë aplikuar si kandidatë të interesuar për plotësimin e kësaj vakance.

Ata janë Arta Vorpsi, Avni Shehu, Elsa Toska, Fiona Papajorgji, Klodian Rado, Kostandin Kazanxhi, Mitat Dautaj, Ilir Mustafaj dhe Valbona Bala (Pajo).

Tre janë anëtarët e Gjykatës Kushtetuese që zgjidhen nga Kuvendi, përmes një procedure e cila kalon nga renditja e emrave nga Këshilli i Emërimeve në Drejtësi. Bazuar në Kushtetutë, Kuvendi zgjedh gjyqtarin e Gjykatës Kushtetuese me jo më pak se tre të pestat e të gjithë anëtarëve të tij, pra 84 vota deputetësh, ndërmjet kandidatëve të renditur në tre vendet e para të listës së dalë nga Këshilli i Emërimeve në Drejtësi.

Gjykata Kushtetuese ka mbi një vit e bllokuar për shkak të shkarkimit të gjyqtarëve si rezultat i procesit të Vettingut, proces që la në këmbë vetëm një anëtare të trupës prej 9 gjyqtarësh të kësaj gjykate./abcnews.al

gjykata-kushtetuese-1280x720.jpg
G. P.17:05 | 26/03/2019

Presidenca publikoi këtë të martë listën e kandidatëve, të cilët kanë aplikuar për vendet vakante në Gjykatën Kushtetuese.

Bëhet fjalë për 13 aplikantë dhe ata janë Alban Brati, Arta Vorpsi, Avni Shehu, Elsa Toska, Fiona Papajorgji, Ilir Mustafaj, Irena Reso, Kestrin Katro, Klodian Rado, Kostandin Kazanxhi, Marsida Xhaferllari, Mimoza Qinami dhe Valbona Bala (Pajo)

Në njoftimin e presidencës thuhet se lista me aplikantët e mësipërm, së bashku me dokumentacionin e dorëzuar do të përcillen menjëherë pranë Këshillit të Emërimeve në Drejtësi për verifikim dhe vlerësim sipas ligjit.

Kandidatët janë emra të njohur në sistemin gjyqësor dhe me një karrierë të pasur profesionale.

Gjykata Kushtetuese për momentin ka vetëm një anëtar. Ajo është Vitore Tusha, e cila qëndron me mandat të mbaruar. Ndërkohë 8 anëtarë të tjerë u shkarkuan nga Vettingu.

Kreu i saj, Bashkim Dedja u shkarkua nga Komisioni i Posaçëm i Apelimit. Katër anëtarë të tjerë Fatos Lulo, Altina Xhoxha, Fatmir Hoxha dhe Gani Dizdari u shkarkuan nga shkalla e parë e Vettingut, Komisioni i Pavarur i Kualifikimit. Ndërsa, Sokol Berberi dhe Besnik Imeri dhanë dorëheqjen.

Në njoftimin e Presidencës thuhet gjithashtu se më 25 Maj, Gjykata Kushtetuese kalon në vakancë të plotë.

/abcnews.al

edi-ramaa-1280x713.jpg
G. P.12:00 | 14/01/2019

Kërkesës që i refuzoi presidenti vendosi t’i japë zgjidhje vetë. Kryeministri Edi Rama ka vendosur të jetë Ministër për Evropën dhe Punët e Jashtme pas vendimit për mos dekretim të kandidatit Gent Cakaj në këtë post. Lajmi u mor në mbledhjen e kryesisë së Partisë Socialiste, por vendimin e bëri publik kryetari i qeverisë në Twitter.

“Presidenti s’e ka çdekretuar ministrin e Jashtëm në afatin kushtetues. Shkelje e radhës që do ta ballafaqojmë bashkë me të tjerat në Gjykatën e re Kushtetuese. Deri atë ditë, që vjen shumë shpejt, do të jem ‘de jure’ në këtë rol, sepse s’kemi kohë për të humbur në kërkim të Presidentit”, shkruante ai.

De jure do të jetë kryeministri Rama, ndërsa de fakto duket se punën e Ministrit të Jashtëm do ta bëjë Gent Cakaj njeriu që në këndvështrimin e kryetarit të qeverisë është një mijë herë më i ditur se sa Presidenti i Republikës. Ky i fundit iu përgjigj shkurt po nga rrjetet sociale.

“Presidenti në krye të punës. Për Presidentin e para është Kushtetuta dhe sundimi i ligjit. NO MORE FAKE STATE. Shqipëria e para”, tha Meta.

Zgjidhja përfundimtare e përplasjes presidencë-kryeministri do të vijë nga Gjykata Kushtetuese. Socialistët po bëjnë gati ankimimin për da depozituar në sekretari, e vetmja zyrë që është funksionale në institucionin më të rëndësishëm të drejtësisë në vend./abcnews.al

 


Rreth Nesh

ABC NEWS është i pari televizion në Shqipëri që në ditën e parë të transmetimeve nis me lidhje direkte nga 7 studio lokale ne Shkodër, Durrës, Elbasan, Korcë, fier, Vlorë e Gjirokaster. Për të pasuruar gjeografinë e informacionit së shpejti do të mundesohet edhe studio nga Lezha me transmetime live në cdo kohë.
Në faqen zyrtare në internet, abcnews.al do të gjeni portalin më të pasur ballkanik me lidhje në rrjetet më të mëdha sociale facebook, twitter si dhe në një prej websiteve më të fuqishëm në kulturën e internetit YOUTUBE. Transmetimi i ABC news është live 24 ore. 
NUIS/NIPT K01711004F


Kontakt

Telefono